Melbourne Cup Day!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu Melbourne Cup Day!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu

Melbourne Cup Day!!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

08 November 2006 | Australië, Melbourne

G'day lieve mensen!

Gisteren was de dag van het jaar in Melbourne, the Melbourne Cup Day. Dit zijn de paardenraces van het jaar waar heel Australië op afkomt. Iedereen gaat daar zwaar opgedirkt naartoe in pak, jurk, hoed of veren in het haar, kortom een hele happening. Uiteraard wilden wij daar bij zijn, dus gisteren zijn we met de hele groep naar de races geweest. Was echt super!!! Ik had voor deze dag een avondjurk gekocht (schrik niet, shoppen is hier echt zoveel goedkoper dan in Nederland!) en nieuwe schoenen. Nou die schoenen heb ik geweten, heb al 10 maanden geen hakken meer aangehad, dus mijn voetjes voelde ik wel, moehaha, maar het mocht de pret niet drukken, af en toe gewoon effe zitten. Na de races zijn we lekker uit eten geweest in de stad. Echt zo lekker om nu zelf eens bediend te worden, dan zelf de waitress te zijn!! Daarna zijn we in St. Kilda uitgegaan, dat is de suburb waar ik nu al zo'n 7 weken in het hostel zit. Heb dus wel even mijn schoenen verwisseld 's avonds :) Na vandaag gaat de groep een beetje uit elkaar vallen. Hannah, Hayley, Karin en Julia gaan naar Sydney. Ik, Maaike, Anne en Charlotte (mijn oude Gingin collega!) blijven hier. Maar nog steeds super naar mijn zin hier hoor! Werken is nog steeds leuk en relaxed, goede werkomgeving. Het enige minpunt is dat Milly ongeveer een week geleden ontslagen is, dat maakt het werk wel anders, want zij was altijd erg gezellig om erbij te hebben en organiseerde de stapavondjes enzo, maar helaas is het niet anders. Ross zit nog steeds in Afrika, duurt langer dan verwacht, maar als het goed is ga ik hem nog wel zien voordat ik naar Fiji ga, maar moet maar even zien, vind hem nog wel steeds erg leuk, maar het is allemaal alweer zo'n tijd geleden dat ik hem voor het laatst gezien heb, zie het dus wel even.. Ik zit ook nog steeds in hetzelfde hostel en dat bevalt goed, leuke sfeer, is een beetje m'n thuis nu ondanks dat het een hostel is.
Het naar huis gaan komt nu echt steeds dichterbij, de tijd vliegt en gaat me ondanks dat ik iedereen uiteraard mis persoonlijk toch iets te snel. Ik ben dan ook aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om nog iets langer te blijven. Mijn vlucht kan ik echt niet meer verzetten, zit hartstikke vol allemaal. Twee andere mogelijkheden zouden zijn een sponsorship van een bedrijf, dat ik hier dus een tijdje ga werken op mijn vakgebied, daar ben ik van de week achteraan geweest, maar het bureau zei me dat ik naar alle waarschijnlijkheid daar nu te laat mee ben, zoiets krijg je niet binnen een paar weken geregeld, had ik eerder mee moeten beginnen. Een andere optie is terug te komen op een toeristenvisum als ik van Fiji terugkom. Ik ga morgen bij Immigratie even navragen hoe dat zit, maar daar zitten ook wat haken en ogen aan. Dus zoals het er nu naar uitziet kom ik gewoon lekker terug en zie ik dan wel wat ik ga doen. Ik houd jullie op de hoogte!
Zet er weer even wat foto's op en dan hou ik het er weer even bij voor nu.

Take care and lots of love van Juudje XXX

  • 08 November 2006 - 07:27

    Judith:

    Hey Juud,

    Wat een leuke foto's weer! Ik zou het leuk voor je vinden als je nog even kan blijven, maar ik zou het helemaal super vinden als ik je bnkrt weer zie. Lekker bijkletsen. Welke datum heb je nu je vlucht staan? Werk ze en geniet van alles en tot snel.
    Liefs Judith

  • 08 November 2006 - 08:28

    Jessie:

    He bitch...haha: langer blijven!! Bende helemaal!! haha. Nee hoor, gelijk hedde! Super hoor dat je daar langer blijft. Volgens mij kun je met een nieuw toeristenvisum weer 3 maanden extra blijven hangen, maar mag je alleen niet werken.
    Nieuwe nieuwtje: ik heb een baan in Amsterdam en begin per 1 december!! Ben zo blij!
    Heel veel plezier weer en we horen hier in het kouder wordende NL wel of je daar langer gaat blijven he?
    Dikke kus Jessie

  • 08 November 2006 - 11:33

    Ragna:

    Hee meis, de foto's zien er weer fantastisch uit! Jezus worden met carnaval, dat lijkt me wel wat haha. Ik ga heel egoistisch zeggen dat ik hoop dat je gewoon terug komt in December ;-) Maar ik kan me voorstellen dat je nog wat langer wil genieten daar.. Jessie gaat de kroegen in Amsterdam alvast keuren voor ons ;-) Dikke zoen!!

  • 08 November 2006 - 18:57

    Nadine:

    Hey Juud! Zo te zien en te lezen vermaak je je nog opperbest! Maar.. wij zijn er ook nog! Leuk dat je je zo vermaakt, maar ook leuk als je weer gezellie terug komt. Geniet nog even van Australie en tot snel!
    x

  • 08 November 2006 - 19:47

    Mama:

    Hoi Judith,
    De avondjurk staat je super en sexy!! Je moet wel wat vrolijker bij zo'n outfit kijken. Op en top glamour. En natuurlijk weer leuke foto's. Groetjes xxxx mama.

  • 08 November 2006 - 20:49

    Maris:

    Hey Joedit, ziet er super uit in die sjieke jurk joh! En ik hoop toch ook stiekem dat je naar huis komt, hoewel ik me heel goed voor kan stellen dat daar blijven ook heerlijk is, als ik al je verhalen zo lees! Liefs, Maris

  • 09 November 2006 - 12:46

    Olga:

    Hoi Judith! Jahoor ik volg al je avonturen nog steeds. Super dat je het zo naar je zin hebt in Melbourne! En die paardenraces zijn inderdaad gaaf en een hele happening om naar toe te gaan, ik ben er vorig jaar in Brisbane naartoe geweest. Als je er nog niet klaar voor bent om naar huis te gaan en langer kunt en wilt blijven zou ik zeggen: doen! Nederland is maar nederland hoor...Nog heel veel plezier! xx

  • 11 November 2006 - 13:41

    RJ En Jo:

    Ha die Judith!
    Mooi om te horen dat je je daar nog perfect vermaakt. Dat uitstellen komt ons al aardig bekend voor ;) Have fun!

    www.robertjanenjolanda.waarbenjij.nu (vette reclame ;) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 55913

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: