Terug in het vertrouwde Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu Terug in het vertrouwde Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu

Terug in het vertrouwde Melbourne

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

23 Januari 2007 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Gisteravond ben ik na een hele dag reizen (lees hele dag op Sydney airport zitten) teruggekomen in Melbourne en het is meteen alweer als vanouds. Er zitten nog steeds oude bekenden in het hostel en ben vandaag ook op mijn oude werk langsgeweest en daar is ook nog niks veranderd. Het komt erop neer dat ik het lekker relaxt vindt om hier weer rond te lopen, ben vandaag lekker wezen winkelen, maar nu komt het...ik ben klaar om naar huis te gaan!! Heb eerlijk gezegd lang op dit gevoel gewacht, maar nu is het er toch gelukkig. Ben terug van Fiji en voor mijn gevoel ben ik nu echt klaar! Heb alles gezien en gedaan wat ik wilde en het voelt goed! Ross is eind van de week weer in Melbourne, is nu nog bij familie in Perth, maar ik vind het gewoon niet voldoende om voor te blijven, ik ga hem denk ik nog wel zien, weet het niet zeker, want dat kan me misschien weer aan het twijfelen brengen, maar heb behoefte in Nederland weer wat te beginnen. Wil in ieder geval een tijdje gaan werken en als ik dan weer behoefte heb om weg te gaan dan ga ik gewoon! Het plan is dus om in februari terug te komen, ga deze week lekker relaxen en volgende week wil ik een vlucht boeken voor ergens februari, wordt er nu toch wel erg enthousiast van!!

Nou dat is eruit, zal nu vertellen hoe Fiji is geweest! Ga er maar even voor zitten :) Het was in één woord: amazing!!! Ik heb zo'n leuke tijd gehad daar in zo'n mooie relaxte omgeving. De eerste 2 dagen ben ik in het resort in Nadi gebleven. Toen heb ik de Bula Pass geboekt waarmee je op de ferry naar de verschillende eilanden kan en er gewoon op en af kan springen waar je wil. De eerste 2 dagen ben ik naar één van de meest verre eilanden geweest, Sunrise resort, dat was erg basic maar erg gezellig. Heb meteen op de boot en daar leuke mensen leren kennen waarmee ik naar de Blue Lagoon ben geweest (van de film), we hebben kokosnoot gegeten en gedronken, een kokosnoot armband gemaakt, kortom erg leuke activiteiten. Op dat eiland heb ik Chris leren kennen, een Australische jongen 25 jaar uit Noosa vlakbij Brisbane. Zijn ouders zijn allebei Nederlands, maar hij kan geen woord Nederlands. Ik vond het meteen een superaardige jongen en hij vroeg me waar hij de volgende dag heen zou gaan, ik raadde hem het eiland aan waar ik daarna heen wilde gaan, Long Beach resort. Hij vertrok daar dus één dag eerder dan ik naartoe voor een nacht, maar toen ik daar de volgende dag aankwam was hij er nog steeds, hij bleef toch nog een dagje langer en het hele resort wist al van hem dat ik ook kwam, dus ik kreeg een erg warm onthaal. Op dat eiland waren alleen hij en ik en een Duitse erg rustige meid. Chris en ik zijn een hele tijd gaan snorkelen daar, was echt het allermooiste wat ik ooit had gezien, we zijn echt een stuk de baai uitgegaan de open zee op, maar hij is zo'n goede zwemmer, dat durfde ik wel aan. Met zijn onderwatercamera heeft hij veel foto's gemaakt die die me nog gaat mailen. 's Avonds hebben we nog locals ontmoet en rum gedronken op het strand. Echt het mooiste strand dat ik op Fiji heb gezien! En ja de setting was er dus wel naar en heb een erg leuke avond met hem gehad! De volgende dag ging hij naar de zuidelijkere eilanden en ik had nog veel meer tijd, dus besloot ergens naar het midden te gaan. Op de boot kwam ik bekenden tegen en ben met hun naar Naviti Island, Korovou resort gegaan. Was een luxer resort, ben daar uiteindelijk 3 nachten gebleven, was super sfeertje!! Zo'n leuke mensen leren kennen daar, voornamelijk uit Canada en Amerika, we hadden een leuke club die dagen. Ik ben daar ook een oude bekende uit Australië tegengekomen, hoe toevallig, in het zwembad zag ik opeens Leanne die ik nog ken van de Westkust, dat was echt lachen. Mede daarom ben ik daar ook uiteindelijk langer blijven hangen. We zijn daar ook naar een village geweest waar we kava hebben gedronken met de locals, is een erg onhygienisch kruidenmengsel wat je mond verlamt, maar je kan dat niet weigeren, is erg onbeleefd, maar we hebben het overleefd. Ik had wel even het gevoel dat ik door Afrika liep, dan realiseer je je wel weer even hoe goed je het hebt. Uiteindelijk moest ik dan toch Naviti Island verlaten want mijn pas liep af, dus ik ging naar Beachcomber, het party eiland, maar Leanne en haar vriendin zouden één dag na mij daar ook heen komen, dus we hebben daar de laatste dag nog even goed gefeest!! Toen ben ik met Leanne naar een hostel in Nadi gegaan, maar internet werkte daar niet, dus de volgende dag ben ik terug naar het andere resort gegaan om mijn visumaanvraag en ticket te regelen. Daar waren ook weer 2 Zweedse meiden die ik op het eerste eiland had leren kennen, die ook op dezelfde vlucht zaten, dus ben de laatste dagen met hun en een Canadees opgetrokken die ik ken van Beachcomber. Kortom een super tijd met onwijs goede herrinneringen!!!!! De vlucht heen en terug is een ander verhaal, de terugvlucht begon ook erg wiebelig, maar ben uiteindelijk gelukkig veilig in Sydney aangekomen. Heb wel Qantas geboekt naar Melbourne en die ga ik ook zeker voor naar huis boeken!

Heb voor nu denk ik wel weer genoeg gekletst :) Zal nog even wat foto's erop zetten. Heb één foto van Chris, maar daar staat hij niet leuk op, in het echt is die leuker, haha, hij staat ook op de foto waar wij met onze armbanden op staan, in de linkerhoek, daar staat die leuker op. Oh ja als iemand iets van woonruimte weet per maart ofzo denk dan aan mij!! Tot snel!!!

Liefs Juud

P.S.: Uhm uhm het zijn een beetje veel foto's geworden die ik erop gezet, dus deze keer heb ik geen tijd om er omschrijvingen bij te zetten, maar denk dat de foto's wel voor zich spreken!! Nog iets anders, mijn zusje vertrekt morgen naar Ierland, Belfast om daar een semester te gaan studeren, dus zoals ze zelf al zegt wil ik volgende maand uiteraard graag naar Ierland, doe dat op de terugweg of vanuit Nederland, kijk even wat handiger en voordeligst is.

  • 23 Januari 2007 - 07:20

    Judith:

    Hey Juud,

    Ik vind het geweldig om te lezen dat je weer bijna terug komt. Ik weet niet wat je plannen allemaal zijn, maar 10 maart hebben we met de meiden afgesproken, dus hou die datum maar even vrij.
    Dikke kus Judith

  • 23 Januari 2007 - 07:29

    Zusje:

    grom...een gigantische vlaag van jaloezie bekruipt mij...ik wil ook naar bounty eiland!!! in 1 keer is druilerig Belfast minder aantrekkelijk haha! Over aantrekkelijk gesproken: wie is die jummie kerel met die witte top naast wie je poseert? Heb je hem mijn email gegeven? ;) Als je terugkomt begrijp je wel dat je over Belfast moet vliegen zus! XXXXX zus

  • 23 Januari 2007 - 08:01

    Leonne:

    Jeej, ze komt weer terug naar dit winderige koude kikkerlandje!! Laat je nog wel even weten wanneer en hoe laat je aankomt (voor of na Belfast) zodat we je ook hier weer een warm onthaal kunnen geven ;-)
    Leuk!! Dan hebben we nog mooi een jaar de tijd voor alle tips, foto's en verhalen, want Niels en ik willen in december een maand naar Australie!! Geniet er nog even van, en over al die kerels: ik zie een hunk met een onderwatercamera en een hunk met een wit topje (waar je zus het over had)... wie is chris??

    xxx Leonne

  • 23 Januari 2007 - 08:05

    Nadine:

    Hey Juud!

    Leuk dat je weer terug komt! En natuurlijk ook leuk om te lezen dat je je nog steeds vermaakt! Zal voor je rondkijken voor een kamer, hmm, heb twee weken geleden dus een kijkavond gehad in mijn huis, maar toen wist ik nog niet dat je al weer naar huis kwam. Maar, anyway, ik kijk voor je rond!

    xxx

  • 23 Januari 2007 - 09:09

    Ragna:

    Hee meis,

    ik zal ook mijn ogen en oren open houden voor je. Veel plezier met alle hunks daar :-)

    XX

  • 23 Januari 2007 - 12:41

    De Tsaar:

    Jezus, hoe zo associaal relaxed dat eiland! Zou nu erg graag met je willen ruilen. En die Chris: is dat niet die blonde krullenbol. Mag er best wezen!

    Mazzel

  • 23 Januari 2007 - 16:39

    Mama:

    Hey Judith,
    De foto's spreken weer voor zich......hartstikke mooi.....ook die van de locals....en hè hè....eiiiindelijk kom je dan weer naar huis..xxx mama

  • 23 Januari 2007 - 17:39

    Mariska:

    Hey Juud! Super gave foto's!!! Echt een Bounty gevoel idd. Maar ehm, op welke foto staat die Chris nou? Ben inmiddels wel erg benieuwd geworden! Tot snel (en dit keer klopt het ook!!!) Liefs, Maris

  • 26 Januari 2007 - 23:54

    Olga:

    Ik word echt strontjaloers bij het zien van die fiji-foto's!! Naja, volgende vakantiebestemming zullen we maar zeggen...wat fijn dat je er 'klaar' voor bent om terug te keren naar NL, maakt het echt makkelijker om hier weer je draai te vinden(mijn ervaring althans...) geniet nog van de tijd dat je in Melbourne bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 55895

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: