My life in Melbourne!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu My life in Melbourne!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu

My life in Melbourne!!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

14 Oktober 2006 | Australië, Melbourne

UPDATE: Ik heb vandaag Fiji geboekt, joehoe!!! Lekker voordat ik naar huis kom nog 2 weken relaxen!! Leuk weetje: de Bounty reclame is opgenomen op Fiji, dus ik vind dat ik daar minimaal 1 Bounty op het witte strand moet eten, moehaha!! Ben super enthousiast! Heb net ook meteen de Lonely Planet van Fiji gekocht, zodat ik een beetje kan kijken wat ik daar wil gaan zien en doen en welke eilanden het beste zijn om heen te gaan, wil in ieder geval snorkelen. Ik zet nog even een foto erop van Maaike en Annemiek voor het o ja effect :) Take care en wederom tot snel en hopelijk kom ik een beetje bruin naar Nederland ;) En oh ja wat de woonruimte betreft, ik blijf voor de tijd hier gewoon nog in hostels zitten. De appartementen zijn allemaal niet wat ik zoek en erg vies. Ik zit nu al een maand in de Ritz in St Kilda. Annemiek en Maaike zitten daar ook, dus vind het voor nu prima!

Helleuh!!

How's everyone?!
Ik zit nu alweer bijna een maand in Melbourne, de tijd vliegt echt voorbij, niet normaal. Mijn eerste week werk zit erop! Ik heb de baan in dat leuke café in de stad gekregen, echt super leuk tentje met top collega's! Er werken veel Aziaten en daarnaast ook aardig wat Australiers, allemaal erg aardig. Deze week hebben we woensdag onze eerste team building (lees drink) avond met het werk, heb er nu al zin in! Het werk dat ik doe is voornamelijk waitressing en tijdens functions doe ik barwerk, best gevarieerd. Een meid van mijn werk, Amelia, waar het goed mee klikt wil samen met me een appartementje zoeken, we staan nu op een wachtlijst. Maandag ga ik zelf nog voor twee appartementen kijken. Ben er echter nog niet uit wat ik wil, want in het hostel betaal ik een goed weektarief en daar zitten ook erg leuke mensen voor langere tijd, dus misschien dat ik ook wel gewoon daar blijf, see what happens.. Ik heb mijn draai hier in Melbourne dan ook wel gevonden, dus zit hier nog wel een tijdje. Eén van de dingen die ik hier nog echt graag wil doen is de Great Ocean Road. Eén dezer weken zal ik dan ook een dagtour gaan doen. Die boek ik echter kort van tevoren, want het weer is hier zo veranderlijk en ik wil natuurlijk wel een mooie dag hebben. De ene dag is het hier steenkoud en de volgende dag kan het in de 30 graden zijn en strandweer. Komt vast wel bekend voor ;) Na Melbourne ga ik dan toch echt naar Fiji, wil deze kans niet laten schieten nu ik zo dichtbij ben, dus dat ga ik ook zo snel mogelijk vastleggen.
Mirjam is gisteren vertrokken naar Nieuw Zeeland. Was erg raar om van haar afscheid te nemen, omdat we het gewoon heel leuk gehad hebben samen, maar in Nederland gaan we elkaar zeker opzoeken. Gisteren en vandaag zijn er echter weer meteen twee oud bekenden aangekomen in Melbourne, Maaike en Annemiek!!! Twee meiden waar ik in het begin mee begonnen ben. Ik ben Annemiek al tig keer tegengekomen, maar Maaike had ik sinds het afscheid in Nieuw Zeeland niet meer gezien. Echt super om hun nu weer te zien, mini reunie!! Annemiek blijft een paar dagen en Maaike blijft tot ergens november. Net heb ik weer even bijgekletst met Aniella, Zweedse vriendin uit Darwin, zij is nu ook in Melbourne, kortom weer allemaal oud bekenden. Na zoveel maanden reizen merk ik ook gewoon dat ik geen zin meer heb om iedere keer weer nieuwe mensen te leren kennen, je zoekt liever de mensen op die je al kent. Maar iedere keer ontmoet je ook weer nieuwe mensen via hostel of werk op een relaxte manier. Nou ik denk dat ik wel weer even genoeg gekletst heb voor nu, moehaha :) Echt super dat jullie me al deze tijd zijn blijven volgen, mailen, smsen, toppie! Ik kan de tijd nu echt gaan aftellen, dus ik sluit dan ook af met de woorden 'TOT SNEL'!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs Juud

  • 15 Oktober 2006 - 08:59

    Maris:

    Hey Goedit! Goh, ik had nooit gedacht dat Melbourne drukkere straten had dan de wereldstad Nijmegen ;-) Veel plezier nog daar en ben stiekem best blij om ook te kunnen zeggen: TOT SNEL! Liefs, Maris

  • 15 Oktober 2006 - 12:35

    Ragna:

    Hee meis,

    hier gaat alles nog steeds z'n saaie burgerlijke gangetje haha. Geniet en inderdaad tot snel! XX

  • 15 Oktober 2006 - 15:39

    Nadine:

    Hey Juud, aan die foto's te zien een korte vakantie Griekenland geboekt? ;)
    xxx Nadine

  • 15 Oktober 2006 - 17:25

    Judith:

    Hey lieve Juud,
    Ik ben ook erg blij dat we nu kunnen schrijven: tot snel! Geniet nog van je laatste weken. Succes met appartement zoeken. Liefs Juud

  • 15 Oktober 2006 - 17:40

    Olga:

    Hoi Judith!

    Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt in Melbourne! En dan die teambuilding...daar zou ik ook zin in hebben! haha zit je in de ritz? Goed weektarief en erg leuke mensen komt mij bekend voor...hoeveel langer blijf je nog in oz? Met mij gaat het goed, vrijwel helemaal geacclimatiseerd en weer op zoek naar werk wat nog niet meevalt...heb besloten om eerst via het uitzendbureau aan de slag te gaan. Nog heeeeeel veel plezier in oz, hoop dat je snel genoeg verdient om naar fiji te kunnen!
    xx

  • 15 Oktober 2006 - 18:52

    Jessie:

    He Judith! Ben je nog naar dat 'rave' feest geweest met die Hollandse DJ's? Twee vrienden van me gaan volgende maand naar New Zeeland om daar rond te trekken en ik heb ze al een kijkje op jouw site laten nemen, omdat je daar natuurlijk ook geweest bent. Zo zie je maar weer waar jouw site allemaal goed voor is! Heel veel plezier weer en good luck met het zoeken van je app!
    x Jessie

  • 15 Oktober 2006 - 19:57

    Elja:

    Zie Melbourne is n leuke stad!! (was n beetje verbaasd toen je in eerste instantie niet zo enthousiast was, want dat was ik zelf namelijk wel, hahahaha) Leuk dat je het zo goed naar je zin hebt. Dat je niet meer zoveel zin in weer nieuwe mensen leren kennen kan ik me goed voorstellen. Het zijn er uiteindelijk wel errug veel in de loop vd tijd. En dan is het idd heel leuk weer bekenden tegen te komen. Geniet nog lekker van dit mooie land en veel plezier op je 'teambuilding'avond. Veel liefs vanuit een koud Lochem (brr herfst, jij lekker lente he?), Elja

  • 17 Oktober 2006 - 19:18

    Anke:

    Hola bella,

    Niet al te bruin worden he! Het verschil valt toch wel op als je weer in ons kikkerlandje bent;)
    Maar, zin om deze kant op te komen en bij te komen van al je avonturen?

    Ik ben inmiddels in Amersfoort beland en voel me hier super. Huisje is heerlijk, stad ontdekken gaat goed, leuke mensen, kroegen, alles binnen handbereik ook en de reistijden naar werk heb ik nog geen seconde gemist!
    Lijkt me super om na je aklimatiseringsperiode eens goed af te spreken!

    Maak er nog een knalperiode van daar!

    Liefs,
    Anke

  • 22 Oktober 2006 - 12:03

    Nelleke:

    Lekker genieten nog van de laatste maand in Australie,
    lijkt me een leuke stad, Melbourne, hier alles oke, gewoon werken, af en toe een weekje vrij. Lang genoten van het mooie herstweer.

    Groet, Nelleke en Theo, tot gauw!! en alvast veel voorpret voor je bezoek aan de de fiji eilanden.

  • 22 Oktober 2006 - 15:09

    Marjolein (Dordt):

    Pak de Fiji-eilanden er ook nog maar even bij (ben jaloers hoor) daar heb je pas echt blauwe zee en spierwitte stranden. Maar groot gelijk heb je, nu heb je de kans.
    Mijn baan bevalt heel goed. Beetje lastig om kort er dingen over te zeggen. Je hoort dat allemaal wel als je weer terug in Nederland bent. XX Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 55917

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: