What's going on in Melbourne!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu What's going on in Melbourne!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu

What's going on in Melbourne!!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

02 Oktober 2006 | Australië, Melbourne

G'day everyone!!

Ik zit nu alweer bijna 2 weken in Melbourne en heb het prima naar mijn zin! De stad is niet één van mijn favorieten in Australië, maar ik heb mijn draai wel gevonden. Op dit moment heb ik 2 trial periodes lopen bij 2 verschillende cafés. 1 is in de stad en de andere is maar liefst tussen de 75 en 90 minuten reizen per tram en dan ben je dus nog steeds in Melbourne!! Dit laatste baantje zie ik dan ook niet zo zitten, het is te ver weg, breekt me op en de mensen zijn ook niet super aardig. Het andere baantje daarentegen is superleuk en midden in het centrum met leuke mensen! Zondag hoor ik daar of ze me willen hebben, keep my fingers crossed!! Het nadeel van werken hier vind ik dat ze zo ontzettend veeleisend zijn, zelfs als het dus gaat om een bartender/ waitress baan, ik moet maar liefst 3 rondes door voordat ze definitief ja of nee zeggen, dat gaat toch helemaal nergens meer over, maar ja het is voor het goeie doel, help Judith naar Fiji, haha!! Als het met het werk hier goed uitpakt dan blijf ik hier dus nog wel even hangen, anders weet ik het nog niet, dan ga ik misschien terug naar Perth waar Kristiina nu ook is bij haar vriend en daar werk zoeken. Kortom ik weet het nog niet, maar even afwachten..
Kristiina is vorige week in Melbourne geweest en zit nu dus weer in Perth. Was echt superleuk om haar weer te zien!! Mirjam is er ook nog steeds, ze gaat over 2 weken naar Nieuw-Zeeland, van te voren wil ze misschien nog even naar de countryside van Melbourne om te gaan Woofen (vrijwillig werken op een farm), maar dat is nog niet zeker. Stijn, die ik ook nog van Perth ken, is hier nu ook. Hij gaat waarschijnlijk van de week door naar Sydney. Dus er zijn nu nog wel wat bekenden. Zodra die weg zijn wil ik op zoek gaan naar een shared house, is wat relaxter dan in een hostel als je werkt. In het hostel is wel genoeg te doen, zo is maandagavond movie avond, dinsdag gratis wijnavond (!!!), woensdag punch en ga zo maar door..
Nog even wat anders, de eerste vrijdag hier ben ik met Mirjam uitgeweest in de bar onder het hostel, de Elephant, en ik heb me daar toch een leuke vent leren kennen. Ik zag hem staan en ik dacht wow dat is echt m'n type, de meesten van jullie weten dan wel waar ik over praat, haha. En Mir zei al dat die naar me stond te kijken en ja hoor hij kwam op me af, echt een onwijs lekker ding, dat waren Mir en Kristiina ook wel met me eens!! Hij heet Ross, 26 en hij is een Aussie. De afgelopen week heb ik hem dan ook een paar keer gezien, bij hem thuis geweest, zijn vrienden ontmoet, echt super leuk. Het enige nadeel is dat hij nu voor 5 of 6 weken in de woestijn van Afrika zit. Hij werkt voor een oil company en zit dus veel in het buitenland. We hebben emails uitgewisseld en als ik hier nog ben als die terug is dan gaan we zeker afspreken, maar ja of ik hier dan nog ben is dus maar de vraag, we'll see.. Leuke bijkomstigheid is wel dat hij afgelopen zomer in Nijmegen is geweest!! Ook in Amsterdam en Utrecht. Hij vond Nijmegen een erg leuke stad. Vond ik wel zo toevallig. Maar goed, genoeg nu erover, kan nog wel tien kantjes over hem vol typen, haha. Zet nog even wat foto's erop (helaas heb ik geen van hem, had iedere keer mijn camera niet bij, zo laks..baal ik van) en dan laat ik het er weer even bij voor nu. Ik heb weer met veel plezier jullie mails gelezen, door de trials nog niet veel tijd gehad om te reageren, maar we'll keep in touch!! Kan niet wachten om iedereen straks weer te zien, lekker weer mijn oude vertrouwde vrienden om me heen!! Take care!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxJuudje

  • 02 Oktober 2006 - 07:32

    Nadine:

    Hey Juud!
    Nu snap je wel dat wij eisen dat hij eventjes een foto van zichzelf naar ons toemailt! ;o) Showen die kerel zal ik zeggen!
    xxx

  • 02 Oktober 2006 - 07:34

    Eveline:

    He Judith,

    Jeetje je houdt t nog steeds vol daar! En maar blijven werken. Toen ik je sprak in Darwin wilde je alleen daar nog ff werken en de rest van de tijd lekker reizen... Niet echt precies zo gegaan he, hahaha.
    Als je maar lol hebt!!! Geniet er maar van zo lang t kan want als je terug bent is NL maar heel saai....
    Oh, en als je naar Fiji gaat, Waya Lailai he!!! Moet je zeker heen gaan!
    Ik hoop dat je t baantje krijgt in die ene bar en de leuke kerel weer een keer ziet! De verhalen horen we erna wel, hahaha.

    kus
    Eveline

  • 02 Oktober 2006 - 09:05

    Judith:

    Hey lieve Juud,

    Ik ga heel hard voor je duimen dat je in het cafe mag blijven werken. En wat leuk van die Ross. Zou wel leuk zijn als je hem nog ziet. Duim voor je;-)
    Liefs Juud

  • 02 Oktober 2006 - 10:15

    Ragna:

    Hee meis,

    ik sluit me daar natuurlijk volledig bij aan (foto,foto!) ghe. Ik zal meteen een kaarsje voor je aansteken zodat je die leuke baan krijgt. Zeg nou zelf: wie wil jou nou niet? (Opmerking passende bij eerste en tweede onderwerp van mijn berichtje ;-)).

    Kus!!

  • 02 Oktober 2006 - 10:25

    Mariska:

    Hey Juud, ben hard aan het duimen voor je achter mijn pc! Komt vast helemaal goed! En als Ross Nijmegen zo'n leuke stad vindt kan hij je mooi volgen naar Nederland! ;-) Als je ergens een foto van 'm opduikelt verwacht ik 'm meteen in mijn mailbox, hihi! Liefs, Maris

  • 06 Oktober 2006 - 18:10

    Mathilde:

    Hallo Judith,
    Ik ben weer helemaal bij met je foto's te bekijken. Sorry, dat je zo lang niets meer van me hebt gehoord. Maar ik heb het druk gehad met opa. Opa had vandaag een mooie, eenvoudige uitvaart. Ik ben blij voor hem. Maar je zult het vast van Paula horen. Fijn om te zien dat het zo goed met je gaat.
    Veel groetjes en ga verder met genieten,
    Mathilde

  • 11 Oktober 2006 - 17:56

    Suz:

    he juud, heb je al werk gevonden? En hoe is het met Ross? heb je hem nog gezien en zijn er nog nieuwe juicy details? Anyways, check je mail voor mijn laatste mailtjes en ik hoop snel wat van je te lezen. liefs suz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 55911

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: