Home away from home!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu Home away from home!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu

Home away from home!!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

19 September 2006 | Australië, Darwin

UPDATE: Gisterochtend ben ik aangekomen in Melbourne en mijn eerste indruk van Melbourne is dat het enorm groot is. Het is ontzettend leuk Mirjam weer te zien!! We liggen gezellig op dezelfde kamer en zij blijft nog zo'n drie weken in Melbourne, dus dat vind ik in ieder geval hartstikke leuk! Kristiina komt vanavond aan en is ook op onze kamer ingeboekt!! Zij gaat waarschijnlijk bij bekenden in Melbourne verblijven voor een week, maar we zijn in ieder geval dan weer in dezelfde stad! Verder zit ik redelijk in mijn vel, ik moet wel bekennen dat het beter zou kunnen, ik moet echt weer even de energie vinden om werk te gaan zoeken, heb gister mijn eerste cv alweer afgegeven in een bar, dus de kop is eraf. Vandaag doe ik het even rustig aan en morgen of na het weekend wil ik dan naar een jobagency in de stad gaan, want Mirjam heeft ook via hun haar baantje gevonden. Ik heb nog geen idee hoe ik Melbourne verder ga vinden, laat het maar op me afkomen, maar wat ik wel weet na ruim 8 maanden reizen is dat ik niet zo van de mega grote steden ben, dus ben benieuwd.. Verder mis ik Darwin en iedereen daar natuurlijk weer, is echt weer even omschakelen en ik heb gisteren te horen gekregen dat het erg slecht gaat met mijn opa, kortom heb ik even wat tijd voor mezelf nodig om mijn draai weer te vinden, maar ik hou jullie op de hoogte van alles en ik mis jullie ook in Nederland, reken maar!! Oh ja, ik heb nog even een paar foto's van Darwin erbij gezet. Liefs

G'day mates!!

Zondagavond ben ik teruggekomen in Darwin en het voelde echt een beetje als thuiskomen, hoe raar het misschien ook klinkt!! Vrijdagavond zijn Delphine en ik vanuit Broome met de Greyhound vertrokken. En de nacht in de bus is me niet goed bevallen. Ik heb wel wat geslapen, maar ik had me toch een spierpijn, kortom was ik blij toen we de volgende ochtend in Kununurra aankwamen en ik daar een bed zag! Zaterdag eind van de middag zijn we naar een uitkijkpunt van Kununurra geweest en hebben daar de zonsondergang gezien, was erg mooi. Op onze kamer lag ook een Duitse meid, Stefanie, die de volgende dag ook met de Greyhound door zou gaan naar Darwin. De volgende ochtend kwam de bus echter aan in Kununurra, maar had technische problemen, dus we moesten zo'n anderhalf uur wachten, maar toen konden we gelukkig toch vertrekken. Onderweg naar Darwin werd ik steeds enthousiaster en zat letterlijk de uren af te tellen. Eén van de buschauffeurs kende ik trouwens nog vanuit Darwin, hij was een vaste klant van de Parap bar waar ik ook gewerkt heb, dus even met hem bij kunnen kletsen en hij vond dat ik wel weer terug moest komen, want de nieuwe barmensen konden de locals niet aan, vond ik wel erg grappig! Toen we zondag aankwamen in Darwin voelde ik me echt super! Ik was er wel een beetje bang voor dat mijn tweede bezoek zou tegenvallen en zo de herrinnering aan Darwin zou bederven, maar het tegenovergestelde is waar, Darwin is en blijft my number 1 place in Australia!!! Ik kon niet weer bij Andy in huis verblijven, want hij ging net uitgerekend dit weekend het huis sluiten voor het komende wetseason, dus ik zit nu in een hostel met Delphine, maar erg leuk hostel met leuke mensen. Stefanie zat eerst in een ander hostel, maar is nu toch ook naar ons gekomen. En Janey (Broome) is er ook. Ik heb er ook over getwijfeld of ik Oliver moest laten weten dat ik hier was, want misschien zou die nu wel iemand ontmoet hebben ofzo en dan zou ik toch wel erg teleurgesteld zijn, maar ik kon het niet laten. Heb hem gisteren gesmst en hij belde me terug, was echt superleuk om hem weer te horen en we hebben elkaar gisteravond dan ook alweer gezien, was echt super!!! En gisteren liep ik ook langs een café waar Erica, één van mijn Zweedse huisgenootjes altijd werkte, en ja hoor ze werkt er nog steeds!! We waren erg verrast elkaar weer te zien!! We zijn net wezen lunchen en even lekker bijgekletst. Ze blijft hier nog twee weken en dan gaat ze door naar de Oostkust. Helaas is vandaag alweer mijn laatste dag hier, vannacht om 2:00 uur vlieg ik, het is wel even in me opgekomen mijn ticket te cancellen, maar ik wil ook graag mijn bekenden in Melbourne zien en ik moet echt werken. Oliver vertrekt deze week ook voor een familiegebeuren naar Sydney, dus die is dan ook weer een paar dagen weg, dus ik ga gewoon lekker door en als ik echt de behoefte heb kan ik altijd weer terugkomen. Ik ga vandaag in ieder geval nog even wat tijd met hem doorbrengen, nog even genieten en met Delphine en Stefanie koken en dan weer op naar het volgende avontuur in een nieuwe stad.. Ik laat weer van me horen als ik in Melbourne ben!! Zal nog even wat foto's erop zetten van mijn reis hier naartoe. Take care!! Lots of love!!

XXXJuudje

  • 19 September 2006 - 05:59

    Maris:

    Hey Goedit! 't Is zó leuk om te lezen hoe gek je op Darwin bent en de mensen daar... krijg bijna de kriebels om ook die kant op te komen! En wederom: wát een mooie foto's! Liefs, Maris

  • 19 September 2006 - 07:13

    Ragna:

    Hee meis,

    gaaf dat je overal weer bekenden tegenkomt en je je helemaal thuis voelt in Darwin. Marsi: zullen we ff voor een weekendje ;-) ps. ook aan de kamelenrace deelgenomen of niet?

    XX Ragna

  • 19 September 2006 - 07:21

    Nadine:

    Zo ver van huis en toch nog het gevoel van thuiskomen! Super! Leuk dat je iedere keer weer vrienden tegenkomt en zo kunt bijkletsen! Wordt helemaal jaloers als ik je foto's zie, al kameel gereden daar?
    xxx

  • 19 September 2006 - 08:31

    Eveline:

    He Judith,

    Dacht zal maar weer eens een berichtje achter laten. Volg je nog steeds hoor! En geloof me, ik ben zwaar jalours. Zou zo graag weer terug willen!! Maar ja, mag niet klagen he...
    Wens je heel veel plezier in Melbourne. Zelf vond ik dat ook een leuke stad.
    Have fun!!

    lfz
    Eveline

  • 20 September 2006 - 17:25

    Mama:

    Hoi Judith,
    Te gek zeg, zo'n groot land en dan toch regelmatig weer oude bekenden tegenkomen. Dan sta je echt paf. De foto's zijn wederom schitterend. Veel plezier XXX mama.

  • 20 September 2006 - 19:57

    Jessie:

    Die Oliver he? Past die niet in een rugzak zodat je hem mee kunt nemen ;-)?
    xx

  • 21 September 2006 - 03:11

    An:

    Hee! Jeetje.. je reist echt heel wat af! Geef t een weekje en je hebt ook daar weer je draai gevonden. Het gaat idd niet zo goed met opa.. Net voor ik naar Canada ging woog ie nog iets van 45 kilo.. Ik moet zeggen dat ie er wel erg schattig uitziet, zo'n kaal koppie en zonder kunstgebit.. Hopelijk knapt ie toch nog snel op!

    Leuk dat je ook Oliver nog hebt gezien in Darwin.. Toch altijd gevaarlijk terrein he, zo'n liefde aan de andere kant van de wereld :)
    Ik heb zo ook een date.. met een Canadese baseball player :P
    Ik hou je op de hoogte :)

    Succes met het zoeken naar werk! Dikke kus
    Anne Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 55910

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: