Broometime!! - Reisverslag uit Broome, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu Broometime!! - Reisverslag uit Broome, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu

Broometime!!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

10 September 2006 | Australië, Broome

UPDATE: Morgenavond (vrijdag 15 september) vertrek ik met de Greyhound bus richting Darwin. Delphine (Frankrijk) gaat met me mee! We zitten dus morgennacht lekker in de bus, dit is natuurlijk sarcastisch bedoeld, zaterdagochtend na ongeveer 12 uur in de bus komen we dan in Kununurra aan waar we voor een dag en nacht uitstappen. Dit plaatsje is halverwege Broome/ Darwin en schijnt best relaxed te zijn. Zondagochtend stappen we dan weer voor een volgende 12 uur op de bus om dan 's avonds in Darwin aan te komen. Wolf Creek gaat helaas niet lukken, ik heb geinformeerd naar tours of iets, maar er gaat niks die kant op, dus helaas moet ik dat overslaan. Ik vind het in ieder geval erg leuk dat Delphine meegaat! Inmiddels zijn er hier in het hostel meer mensen aangekomen die ik ken van de Easyrider, waaronder Janey en Matt en ze liggen bij me op de kamer, dus erg gezellig. Kip en Martin, mijn eigenlijke lift mensen van Gingin zijn nu ook in Broome, zij gaan niet meer richting Darwin, maar naar Alice Springs. Helaas kan ik hier geen foto's erop zetten van de mensen met wie ik nu omga, maar dat komt een volgende keer wel. Vanavond is het plan om nog even één keer goed uit te gaan hier naar de Oasis en dan op naar Darwin. Janey vliegt daar morgen ook heen en als het goed is gaan we haar dan zondag in hetzelfde hostel weer zien. In Darwin ben ik dan 2 nachten en dan woensdagochtend om 2:00 uur naar Melbourne waar Mirjam ook nog is en Kristiina (Darwin) komt als het goed is ook 2 of 3 dagen na mij aan in Melbourne!! En dan wordt het toch ook echt werk zoeken..
Thanks voor jullie leuke reacties, mailtjes, smsjes and we'll keep in touch!!! XXXJuud

G'day mates!!

Afgelopen woensdag ben ik na een reis van 7 dagen aangekomen in Broome. De Westkust is echt prachtig met onwijs veel mooie stranden!! De Westkust was wel erg rustig, persoonlijk vond ik het iets te rustig. De tweede dag op weg naar Denham had ik onwijs leuke mensen in de bus, maar zij hadden veel meer tijd voor de Westkust, dus een veel trager reistempo, in eerste instantie wilde ik op hun wachten in Coral Bay, maar ik heb toen besloten gewoon de 7-daagse itinary te volgen en zo wat meer tijd te hebben in Broome. En daar heb ik zeker geen spijt van! Ik heb echt 7 leuke dagen gehad. Marnix, ook een Nederlander uit Amsterdam, bleef in de bus tot aan Exmouth, daarna moest hij in een versneld tempo door naar Broome, met hem en Greg heb ik erg veel lol gehad, we hebben veel kunnen lachen. Toen ik hier in Broome aankwam zag ik Claudia meteen weer die ik nog ken vanuit Gingin en Perth. Echt super leuk om weer een vertrouwd gezicht te zien! Op dit moment trek ik hier dus op met Claudia en Allison (Ierland) en Delphin (Frankrijk), die we in het hostel hebben leren kennen. Erika is inmiddels alweer weg uit Broome terug naar Perth. Alles in Broome is in de openlucht, het hostel, de barren/ clubs en de bioscoop. Gisteren zijn we naar de openlucht bioscoop geweest naar Miami Vice en daarna naar de Oasis een openlucht uitgaansgebeuren. Het hostel is super druk, iedere dag volgeboekt, het is the place to be hier in Broome. Als ik echt alleen zou zijn dan zou het voor mij niks zijn, maar zo met wat mensen om je heen is het een prima plek. Er ligt ook een andere Nederlandse meid bij mij op de kamer, Sietske uit Alkmaar. Ik heb zojuist even een lading foto's erop gezet, dus daaraan kan je zien wat ik de afgelopen anderhalve week allemaal gedaan en gezien heb. In Coral Bay en Exmouth hebben we ook gesnorkeld, wat erg gaaf was, maar helaas heb ik geen onderwater camera om dat met iedereen te delen.
Tussen aanstaande woensdag, 13/9, en het komende weekend wil ik vertrekken naar Darwin. Er zijn wel aardig wat liftoffers, maar veel stemmen niet overeen met wat ik wil. Afgelopen week heb ik in het hostel via Erika twee mensen leren kennen, Glen en Cathy, die ook naar Darwin vertrokken en precies deden wat ik wilde, waaronder Wolf's Creek, maar zij zijn vrijdag al vertrokken en komen dinsdag al in Darwin aan. Dat vond ik te vroeg, omdat ik Broome ook erg leuk vind, dus ik kijk nu even verder en anders wordt het de Greyhound bus naar Darwin, i'll see.
Voor nu laat ik het hier weer even bij, want internet is hier aan de Westkust echt super prijzig, van een uurtje internetten kan ik serieus twee dagen eten!
Miss you all!!!

XXXXXXXXXXXXXXXXJuudje

  • 10 September 2006 - 09:12

    Nadine:

    Hey Juud!
    Supergave foto's! Leuk dat kleine gekke beestje (nog nooit gezien!) en goed om te horen dat je je zo vermaakt!
    xxx

  • 10 September 2006 - 12:27

    Monica:

    He Judith,
    Het ziet er weer mooi uit. Grappig dat jij nu in Broome zit en weer op plekken komt waar wij ook geweest zijn. Ik zie dat we dat stuk van Australie ook zeker een keer moeten gaan bekijken! Have Fun!!

  • 10 September 2006 - 16:27

    Mama:

    Ha die Judith,
    Wederom schitterende foto's. Mooie witte uitgestekte stranden with a nice lady! Wat een gek klein beestje, je zou je rot schrikken wanneer je het hier zou zien. Have fun. XXX Mama.

  • 10 September 2006 - 19:52

    De Tsaar:

    Ha die Steijven,

    Zoals altijd weer erg mooie foto's zeg!Groot gelijk dat je nog even wilt blijven hangen, want volgensmij raak je daar niet uitgekeken.
    Ben momenteel erg brak! Halve dag misselijk geweest, verdmmmd martini ook. Ondanks dat toch nog een erg relaxed dagje gehad. Was eindelijk weer 'ns mooi weer. En net nog de heren op bezoek gehad voor een sauna-barbecue middag. Was weer erg gezellig! We hebben met 7 man in de ton gezeten. En jos vond het weer nodig om met al zijn uitlaatgassen een bubbelbad te creeeren!

    XXXX

  • 11 September 2006 - 08:10

    Ragna:

    Hee meiske, gave pictures joh! Er bekruipt me stiekum een klein jaloers gevoel.. beetje maar hoor haha. Is het hele land nu in rouw vanwege crocodile steve of valt het mee? Jij bent daar past nog geweest he..
    Hier gaat alles nog steeds erg lekker (burgerlijk haha). Enjoy! Dikke zoen, Ragna

  • 14 September 2006 - 18:26

    Mama:

    Hey Judith,
    Wederom leuke reisplannen, zeker nu je ook nog een reisgenote hebt om samen mee te kletsen. Tot mails XXX Mama

  • 14 September 2006 - 20:47

    Annelieke:

    Darwin??? IK BEN JALOERS!!!!!!! Geniet er van, tis zo voorbij!
    Liefs

  • 15 September 2006 - 09:48

    Susika:

    Ha Juud!

    Wat een prachtige foto's weer! Krijg steeds meer zin om er ook eens naar toe te gaan.. En maar bekenden tegenkomen he?! ;) haha! Iedereen heeft er al wat over geschreven, maar dat prikbeestje is echt cool! :D Jammer dat Steve er idd niet bij kon zijn... (lees stukje Ragna)

    Veel liefs en veel plezier nog en een dikke kus!
    Suus

  • 15 September 2006 - 12:04

    Olga:

    Hellooooo Judith! Jaaaa de westkust is super! Oh oh bij het bekijken van je foto's bekroop me toch langzaamaan een jaloeziegevoel....ik zou ook wel weer even terugwillen!! Het terugzijn valt me heel erg mee tot nu toe, super om iedereen weer te zien en het is ook nog eens hartstikke mooi weer hier. Die busreis overleef je wel en doe de groeten aan Oliver in Darwin he;) Heeeeeeel veel plezier nog en ik blijf je volgen!
    xxxxxxxxxx

  • 16 September 2006 - 09:53

    Nelleke:

    Weer een prachtig stuk Australie, met dolfijnen.

    Fijne voortzetting. Gr. Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 55914

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: