The Westcoast!! - Reisverslag uit Perth, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu The Westcoast!! - Reisverslag uit Perth, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu

The Westcoast!!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

20 Juli 2006 | Australië, Perth

Hoi hoi,

Ik ben gisteren aangekomen in Gingin en de eerste indruk is goed. Ik heb gisteren meteen maar liefst 10,5 uur gewerkt, was kapot! De backpackers en de collega's hier zijn erg aardig. De andere backpackers zijn Katja (23, Duitsland), Claudia (28, Duitsland) en Charlotte (20, Zweden). Wij wonen samen in een huis naast het hotel, het is echt een krot, maar op dit moment heb ik een kamer voor mezelf, dus mag niet klagen. Het hotel is eigenlijk helemaal geen countrypub, maar een vrij chique tent, dus in die zin is het weer een hele andere ervaring. Ik doe hier veel ervaring op als waitress en het maken van verschillende koffies. Volgens mij hebben ze ook een website, als je op Google 'Gingin Hotel' typt, dan komt er misschien wel wat uit.. Het plaatsje zelf stelt echter niks voor, Mitchell was veel levendiger. Het werk en de plaats zijn eigenlijk helemaal niet te vergelijken met Mitchell, dat is echt een ander gebied van Australië. Zoals het er nu naar uitziet denk ik dat ik het na 4 weken hier wel gezien heb en weer door wil reizen.. Mijn mobiel doet het hier trouwens niet, die werkt alleen op een berg 1,5 km buiten Gingin, dat was gisteren een hele klim, dus dat doe ik ook niet snel meer, zweten, haha! Op internet kan ik hier wel, maar het is vrij traag en ik moet er voor betalen, dus jullie zullen de aankomende weken iets minder van me horen, maar het zal zeker niet compleet stil zijn, moehaha!! Het eten is hier trouwens super goed, ga zo mijn diner bestellen, ze hebben hier een Westerse en Thaise keuken, jammie!! Tot snel maar weer en take care!!

Kus

Lieve mensen,

Na een week in de echte outback gezeten te hebben ben ik eergisteren aangekomen in Perth!!
Het vertrek vanuit Darwin is me niet meegevallen. De eerste dag van de tour voelde ik me ronduit slecht en erg alleen. Na ruim twee maanden een vaste kring van mensen om je heen gehad te hebben en dan weer alleen te reizen, dat valt niet mee. Ook miste ik Oliver meer dan ik had verwacht. Gelukkig had ik mobiel bereik, dus mijn vader heeft me kunnen bellen en Kristiina smste nog, dat heeft erg geholpen. Die eerste avond ben ik vroeg naar bed gegaan en de volgende dag voelde ik me al stukken beter. De tweede avond heb ik dan ook gezellig met de groep meegedronken. Vooral Steven (Ierland) en James (Korea) waren erg grappig.
De tweede tour is me echter stukken beter bevallen. Die groep mensen was echt veel leuker, had ik meer aansluiting mee. Afgezien van een groepje Zwitsersen, die de hele tijd Zwitsers tegen mekaar liepen te praten, maar ze waren verder zeker niet onaardig. Mijn tweede tour vertrok afgelopen vrijdag vanuit Alice Springs en dat was een echte hardcore kampeertour. Bij de eerste tour hadden we nog hutjes waarin je sliep en andere voorzieningen, maar bij deze tour hadden we geen tenten, alleen swag's, we moesten koken op het kampvuur en één avond hadden we ook geen douches en toiletten. Kortom een heel avontuur, maar echt een super ervaring! Het was ook wel een stukje koeler dan in Darwin. Overdag ongeveer 20 graden met moeite en 's nachts rond het vriespunt, dus dat was bij het kampvuur liggen en alcohol drinken. Het slapen ging verder goed, alleen mijn gezicht was ijskoud! Met de tweede tour zijn we naar Kings Canyon geweest, Kjata Tjuta en de Uluru. We hebben ook veel gewandeld, maar ik heb vaak wel de kortere wandelingen genomen, vond ik wat relaxter. De Uluru klim was gesloten, ongeveer 200 dagen per jaar vinden ze een excuus om hem te sluiten, want ze willen eigenlijk niet dat je hem beklimt, omdat het een heilige rots is, maar goed ook al was die open geweest dan had ik het nog niet gedaan, want het is letterlijk levensgevaarlijk en de tour company stelt zich ook niet aansprakelijk.
Zondag kwamen we terug in Alice Springs en toen zijn we met de hele groep uit eten geweest en daarna de kroeg ingegaan, erg gezellig! Mijn hostel was wel wat minder, want alles wat buiten, behalve de slaapkamers, dus dat was erg koud, maar ik ben er toch niet veel geweest, dus dat helpt. Maandag ben ik met Anneke naar het Flying Doctors museum geweest en hebben we er gewoon nog een gezellige dag van gemaakt. Anneke zat ook in mijn groep, is 25 jaar en studeert in Amsterdam en ze is hier in Australië om haar vriend op te zoeken die in Sydney woont. Kortom een erg leuke meid waar ik veel lol mee heb gehad. 's Avonds hebben we nog samen gegeten en met wat anderen in de Melanka bar gehangen.
De volgende dag vertrok ik dus naar Perth. In eerste instantie liep ik hier een beetje verdwaald rond, het hostel was erg saai, dus ben zelf de stad gaan verkennen. Vroeg naar bed gegaan en de volgende dag uitgecheckt en naar een ander hostel in de straat vertrokken en dat is echt een heel gezellig hostel! Heb gister samen met Andy, een 28 jarige Engelsman gegeten en daarna zijn we met een paar man de kroeg ingegaan voor een paar drankjes die het hostel betaalde!! Ik ben gister ook op banenjacht geweest en ik heb weer een nieuwe baan!! Ik ga 4 to 6 weken werken in een countrypub/ hotel, waar nu ook al 3 of 4 andere backpackers werken. Het is in het plaatsje Gingin, slechts 45 minuten noordelijk van Perth, dus ben benieuwd!! Morgenvroeg ga ik erheen! Ik heb al foto's gezien van de pub en het is wel echt anders dan Mitchell, dat was echt een ruwe outbackpub en deze pub is veel moderner en professioneler. Ik wilde eigenlijk eerste nog wat langer Perth zien, maar er was nu werk dus dat heb ik aangenomen. Hierna hoef ik dan ook niet meer te werken en kan ik de laatste 4 tot 6 weken gewoon reizen en Kylie nog bezoeken, die Australische meid uit Melbourne die ik in Cairns heb leren kennen. Ik heb vandaag ook nog contact gehad met Oliver en ondanks dat ik het er erg moeilijk mee heb gehad, ben ik blij dat ik verder ben gaan reizen, ben hier tenslotte voor mezelf. Ik hoop wel dat ik Kristiina nog ga zien voordat ik naar huis ga, maar we moeten maar even zien hoe dat loopt.
Verder mis ik jullie ontzettend en oktober komt nu al erg dichtbij, lijkt me echt super om iedereen dan weer te zien, kan ik nu al naar uitkijken!!
Verder heb ik gehoord dat de 4daagse is afgelast vanwege de hitte, jeetje zeg. Hopelijk zijn de feesten wel een beetje leuk!? Hier is het weer als in de lente in Nederland, dus prima, alleen regent het nu.. Heb gister wel voor wat warmere kleding geshopt en ik heb me gister en vandaag dan ook weer eens ouderwets op kunnen tutten in m'n nieuwe kleding, dat is ook wel weer eens lekker!!
Wederom bedankt voor al jullie leuke mailtjes en voor de mensen die nog op vakantie gaan, bon voyage!!
In Gingin kan ik waarschijnlijk gewoon op internet en doet mijn mobiel het ook, als dat niet zo is dan is het dus weer even een tijdje stil, anders laat ik snel weer van me horen!!

Kus Judith

  • 20 Juli 2006 - 07:13

    Nadine:

    Lieve Juud,

    Hoe is het ermee? Ik kreeg een mailtje dat er een nieuw avontuur van je op de site stond, maar kan niet zoveel lezen. Vermaak je je daar een beetje? Hier alles druk bezig met de zomerfeesten. Vierdaagse is afgelast wegens de aanhoudende hitte (2 doden gevallen), maar feesten gaan door (weliswaar in een wat minder uitgelaten stemming). Verder nog 2 daagjes werken en dan lekker vakantie! Zet snel je verhalen weer op de site, kan ik die weer lezen!
    xxx

  • 20 Juli 2006 - 07:57

    Judith:

    Hey lieve Juud,

    Leuke foto's! Je ziet in het bericht van Nadine dus al dat de 4-daagse is afgelast. Ik twijfel nu nog of ik vrijdag naar Nijmegen ga. Ben je nu alleen aan het reizen of ook aan het werk? Wat zijn je verdere plannen nog allemaal?
    Denk aan je, Liefs Judith

  • 20 Juli 2006 - 10:27

    Ragna:

    Hee Ghudith :-)

    Leuk om je verhalen weer te lezen en nieuwe foto's te kunnen bekijken! Ik vind je echt heel stoer weet je dat, dat je zo zelfstandig bent enzo. Top! Ik zal er vanavond zeker weer één op je drinken op de zomerfeesten! Dikke kus, Ragna

  • 20 Juli 2006 - 10:30

    Eveline:

    He Judith,

    Ziet er wel koud uit die foto's, allemaal met jas en lange broek aan brrrrr. Bij ons was t peentjes zweten, iets wat ik nu nog steeds doe... En weer n baantje in een lokale pub, lache joh!
    Zitten op het moment in Bangkok, gaan morgen naar Laos.
    Geniet daar in Perth en spreek je snel weer!

    lfz
    Eveline

  • 20 Juli 2006 - 12:30

    Annelieke:

    Hey Meisje!!
    Zo te lezen is je trip door de outback goed bevallen! Wel een stukkie kouder dan toen wij er waren zo te zien. Hebbie nog wilde kamelen gezien?
    Succes met je nieuwe baan in Gingin en als je op weg ernaartoe door een piepklein dorpje Bullsbrook rijdt, daar heb ik zes maanden gewoond!!
    Ben wel jaloers op je hoor, ik heb inmiddels werk gevonden, ga maandag beginnen bij Eneco, dus ben benieuwd. Geniet er maar van, want voor je het weet is het weer oktober!! Tot dan, xxx

  • 20 Juli 2006 - 12:43

    Mama:

    Ha die Judith,
    Je ziet er goed uit meid! Was je weer weg bij het koken....!!...Wat een gevaarte zeg die Uluru.....Leuk dat baantje van jullie bij de FD.....maar ik ga toch liever
    hier naar de dokter......Mooie foto's en een leuk verhaal. XXX Mama.














    hier naar de dokter

  • 24 Juli 2006 - 08:48

    Ragna:

    Hee Juud,
    ik heb nog even gegoogled maar kan het zo snel niet vinden. Ik zie wel ergens staan dat het één hele ster heeft haha.
    Veel plezier daar de komende tijd! Dikke zoen!

  • 25 Juli 2006 - 17:58

    Je Zus:

    he zus! lekker koud daar zo te zien. ik zit hier maar te puffen en te hijgen. die uluru of ayer's rock wat dat gevaarte ook moge heten is echt gaaf! hoop dat je baantje als waitress je bevalt..vind het wel iets voor jou haha! kus je zus!

  • 30 Juli 2006 - 17:26

    Jessie:

    Ik mis MOEHAHA, MOEHAHA...of zoals ze in Mexico zeggen: Mi muchacha ;-)
    Dikke kus Jessie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 55917

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: