My country life in Mitchell!! - Reisverslag uit Mitchell, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu My country life in Mitchell!! - Reisverslag uit Mitchell, Australië van judithsteijven - WaarBenJij.nu

My country life in Mitchell!!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

23 Maart 2006 | Australië, Mitchell

UPDATE: Inmiddels zit ik in mijn derde week hier en er is een nieuwe backpacker bijgekomen, Pascale, een 26-jarige francaise, erg aardige meid. Ik kan nu gelukkig de vier afgesproken weken blijven, dus mijn laatste werkdag zal maandag 10 april zijn. Ik heb nu ook iets relaxtere diensten, omdat we nu met z'n tweeën zijn. Afgelopen maandag had ik mijn vrije dag en ik ben toen met een local Rob, hij wordt ook wel Silver Fox genoemd, iedereen heeft hier bijnamen, naar Roma geweest. Dat is een grotere plaats die een uur hier vandaan ligt terug richting Brisbane. Daar hebben we de cattle saleyards bezocht waar al het vee wordt verhandeld. Was erg leuk om even een paar uurtjes wat anders te zien dan Mitchell. Van kangaroo shooting is het helaas nog steeds niet gekomen, maar hopelijk gaat dat nog lukken voordat ik vertrek en anders gaat deze bloederige ervaring helaas aan me voorbij. Met Brad is het overigens niks meer, omdat hij graag een serieuze relatie wilde en ik ben een backpacker, dus dat gaat gewoon niet werken. Een foto heb ik helaas niet, omdat ik bij de rodeo maar weinig foto's heb gemaakt, dat vind ik zelf ook jammer, maar ja. Mijn plannen na Mitchell zijn om twee trips te maken, eerst naar Fraser Island en dan naar de Whitsunday's, deze laatste is een eilandengroep a la bounty. Ik zal met een gemengd gevoel hier weggaan, aan de ene kant erg jammer dat het er hier dan op zit omdat ik het hier erg naar mijn zin heb, maar aan de andere kant is de reislust er ook weer en ben ik erg benieuwd naar de eilanden. De trips moet ik verder nog boeken, maar dat doe ik als ik terug ben in Brisbane. Ik reis of met Kristine en Maria terug per bus of ik krijg een lift van één van de Telstra-kerels, dus wanneer ik precies terugga weet ik nog niet, in ieder geval voor Pasen. In mijn vorige bericht ben ik trouwens een belangrijk detail vergeten te vermelden: Ik heb mijn eerste ziekenhuisbezoek hier al gehad! Vorige week 's avonds na mijn werk waren we met een aantal wat aan het poolen, drankje aan het drinken etc. toen Scottie (één van de Telstra-mannen die overigens een ontzettend goeie filmcollectie heeft, maar dat doet er nu even niet toe) tegen me zei van goh Judith wat is je bovenbeen dik. Toen keek ik en ik schrok me rot, mijn hele rechter bovenbeen was opgezwollen. Ik was gebeten door iets. Het begon te jeuken en mijn been begon te tintelen. Twee meiden hebben me toen naar het ziekenhuis gebracht, ja Mitchell heeft een ziekenhuis a la Flying Doctors. Daar heb ik een injectie in mijn kont gehad en ik moest twee pillen innemen. Ze wisten niet wat het was wat me gestoken had, erg geruststellend, waarschijnlijk een bug of spin, in ieder geval geen slang, maar de injectie werkte en de zwelling nam af, gelukkig! Het bezoekje was verder gratis, want ze hadden geen zin in moeilijk gedoe met verzekeringen enzo, haha.
Nog bedankt voor al jullie mailtjes die ik gedurende mijn tijd hier heb ontvangen. Ik vind het erg leuk om ze te lezen, maar helaas heb ik hier niet de tijd om ze allemaal te beantwoorden.
Nou ik zet nog even wat extra foto's erop en dan ga ik er weer vandoor! De eerste foto's zijn van de saleyards in Roma, daarna een foto van onze kamer mét tv, douche en toilet (!) en de laatste foto's zijn van de bar. XXX

Lieve mensen,

Ik ben nu een kleine anderhalve week in Mitchell en ik heb het hier super naar mijn zin! Vorige week maandag kwam ik na een busreis van negen uur hier aan met de Greyhound bus en er zaten serieus nog maar drie mensen in de bus, de andere mensen waren allemaal al eerder uitgestapt, dus ik dacht echt in wat voor een gat ga ik in godsnaam uitkomen. Ik had al wel wat mensen in de bus ontmoet die allemaal zeiden dat Mitchell echt een leuk klein plaatsje is. Een gat is het dus en de eerste twee dagen zijn me hier ook erg slecht bekomen. Ik dacht echt van wat doe ik hier en kreeg serieus last van heimwee en heb voor het eerst wat af lopen huilen. Na die twee dagen begon ik echter mijn draai te vinden, ik leerde veel mensen kennen wat me een erg goed gevoel gaf. Mitchell heeft ongeveer 1200 inwoners als je het hele district pakt, dus niet alleen het plaatsje zelf, want dat is niks, maar er zijn hier dus maar liefst vijf barren, haha, die mensen doen hier niks anders dan zuipen. In één andere bar werken ook twee backpackers, Noorse meiden, dus die zoek ik na het werk vaak op of zij komen hierheen, maar ze zijn super aardig, Kristine en Maria. Verder heb ik al veel locals ontmoet van jong tot oud en er zit hier ook een groep kerels van Telstra, die in dit gebied de telecommunicatie verzorgen en daar kan ik het ook erg goed mee vinden, met name Preussy is een erg leuke vent met veel Australische humor waar ik al aardig aan begin te wennen.
Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst naar een rodeo geweest met de kerels van Telstra, Kristine en Maria, wat locals en Sue, zij is samen met John de eigenaar van Hotel Mitchell. Ze hebben ook nog één inwonende dochter van 12, Tomieka. De rodeo was echt gaaf!! Ik heb horseriding wedstrijden gezien, bullriding, kudden drijven etc. Was echt een ervaring die niet veel backpackers mee zullen maken, dus wij waren erg blij dat we erbij konden zijn. We hebben ook een nacht gekampeert op de rodeo, dat is normaal hier, want het gaat nogal gepaart met veel drank en dan is het niet verstandig om nog terug te rijden. Die nacht heb ik outdoors geslapen in een 'swag', dat is een zak waar een matras en alles al inzit, echt een uitvinding. De route naar de rodeo toe was trouwens ook schitterend, echt de outback! Op de rodeo zelf heb ik ook veel mensen leren kennen die in Mitchell wonen, maar nog niet in de bar waren geweest, erg leuk, de meesten zijn me hier al komen checken, dat doen ze altijd bij backpackers, haha, en ze willen je overal mee naartoe nemen.
Na het weekend ga ik als het goed is met Pedro en Joe, dat zijn twee oudere kerels, maar ze hebben altijd leuke verhalen en veel humor, mee op kangaroo shooting. Beetje crual, maar er zijn er hier zoveel dat het legaal is om ze af te schieten en te verkopen. Dus ik hoop dat we kunnen gaan, maar dat is even afhankelijk van het weer, de laatste paar dagen is het weer namelijk minder door cyclone Larry..zelfs hier toch een heel stuk van Cairns vandaan was er erg veel wind en regen. Maar als ik ga dan zal ik de kop van de kangaroe naar huis sturen als souvenier voor aan de muur, moehaha.
Ik heb hier ook een leuke vent leren kennen die voor Telstra werkt en hier dus voor zijn werk is, hij heet Brad en hij woont in de buurt van Brisbane. Ik heb met hem een superleuke tijd gehad op de rodeo! Hij heeft wel een heftig verleden, hij was namelijk tot voor een paar maanden geleden verloofd en toen is zijn verloofde plotseling overleden aan een hersentumor, een erg triest verhaal waar hij het uiteraard nog steeds erg moeilijk mee heeft. Ik ben nu de eerste die hij heeft ontmoet sinds haar, dus we hebben vooral veel lol samen. Hij gaat morgen net als zijn andere collega's voor tien dagen naar huis, hebben ze vakantie en daarna komen ze nog voor tien dagen hierheen. Hoe het allemaal gaat lopen zie ik wel. Het is voor mij namelijk nog niet zeker hoelang ik hier nog kan blijven. Normaal hebben ze hier namelijk twee backpackers en ik ben nu alleen, waardoor ze het nog steeds erg druk hebben. Ik kan hier in ieder geval in totaal drie weken blijven, ik wilde zelf graag vier, maar als zij dus een week eerder twee backpackers hebben dan stop ik een week eerder. Ik zou dat wel kei jammer vinden, maar het is niet anders. Misschien dat ik hier dan nog een week blijf hangen om daarna met Kristine en Maria terug te gaan naar Brisbane of ik ga al eerder. Ik zie het wel even..
Het werk hier gaat verder goed. 's Ochtends maak ik de kamers en de bar schoon en 's middags en een deel van de avond werk ik achter de bar.
Nou ik heb weer genoeg gekletst. Ik heb hier overigens geen mobiel bereik en ik kan af en toe op internet, vandaar dat jullie de tijd dat ik hier zit helaas wat minder van me zullen horen.
De foto's: de eerste twee zijn van het hotel en Mitchell, daarna een foto van Pedro en mij op de rodeo, he just loves me, haha, hij schijnt niet meer in de andere barren te komen sinds ik hier ben, erg grappig, de volgende foto is van Maria, Kristine en ik, daarna een foto van de rodeo waar de paarden, stieren etc uitkomen en tot slot een foto van Tish (zij werkt ook in het hotel in de keuken), Sue en Dorothy (een vaste klant). Ik heb helaas niet veel meer foto's van de rodeo, omdat ik na een uur al aardig wat drankjes ophad en bang was mijn camera te verliezen..
Nou tot snel maar weer!

Dikke kus

  • 23 Maart 2006 - 06:19

    Niki:

    Yiihaaaaa! Jillaroo Judith! Heb je zelf ook nog op het paard gezeten of heb je alleen maar aan het bier gezeten?! Have fun!

  • 23 Maart 2006 - 09:01

    Michiel:

    heeej Judith,

    Goed om te lezen dat het goed gaat in Mitchell. Wel jammer dat we zo ver van elkaar af zitten. Had namelijk graag een biertje met je gedronken op de rodeo. Veel plezier nog in Mitchell.

    groeten uit Perth

  • 23 Maart 2006 - 09:51

    Ragna:

    Hee meis,
    dat stadje ziet er idd niet heel spannend uit maar die kerel des te meer haha.. Waar zaten zijn handen toen die foto werd genomen? :-)
    Veel plezier nog kamermeisje/kroegtijger/wereldreiziger/bikkel/vriendinnetje van me,

    X!

  • 24 Maart 2006 - 10:23

    Susika:

    Ha meissie!

    Wat een mooie verhalen weer! Hoorde idd van Larry, laat hem maar mooi bij jou uit de buurt blijven!! ;) Haha
    Het hotel waar je werkt is precies zoals ik het me had voorgesteld! Heel veel plezier daar en maak er een mooie tijd van en niet stiekem weer heimwee krijgen he?! (je mag me natuurlijk wel vreselijk missen...)

    Veel liefs en een dikke kus!

    xxx Suus

  • 25 Maart 2006 - 12:10

    Suz:

    Zit je in 'australisch persingen' en toch weer zoveel avonturen beleefd! Heel erg gezellig lijkt me die rodeo en dan nog met zo'n lekkere vent :). Hoop dat je daar nog ff kan blijven werken. Ga nog maar niet naar het noorden voorlopig... anders waai en regen je weg. x suz

  • 25 Maart 2006 - 17:22

    Anne Marie:

    Haa Juut!! Hahaha outback juut.. het ziet er onwijs gezellig uit daar!
    Staat je goed, die country hoed!

  • 26 Maart 2006 - 10:21

    Meine-Jelle:

    Hey Judith!!
    Goed verhaal vrouw..
    Unieke ervaring!!
    veel plezier toegewenst rugzaktoerist

  • 26 Maart 2006 - 17:22

    Mama.:

    Ha die Judith,
    in één woord: SUPERGAAF!!!
    XXX mama.

  • 28 Maart 2006 - 11:31

    Suus (Almere):

    Klinkt allemaal super Juud! Maareh, waarom staat Brad niet op de foto? Naar hem zijn we natuurlijk errug benieuwd! ;-)

  • 28 Maart 2006 - 18:02

    Richard:

    Cowgirl Judith!

    Haha... elke week lees ik trouw je updates en krijg elke keer een brede grijns op m'n gezicht: meisje Steijven vermaakt zich zo goed. Wat een belevenissen allemaal...
    Keep on writing! Dan blijf ik lezen...

    XXX Richard

  • 29 Maart 2006 - 23:46

    Jessie:

    Judith, bedankt voor je steun: ik zag het op mijn site. haha. Je verhalen zijn inderdaad, zoals de rest al zegt, super leuk om te lezen en ik vind het ook echt knap dat je dit allemaal doet! Mis je al een dansfeestje?
    xxx Jessie

  • 30 Maart 2006 - 09:06

    Ragna:

    Ik mis jullie en de dansfeestjes Jessie en Juud... Kan toch moeilijk alleen stuiteren :-)

    X!

  • 30 Maart 2006 - 09:07

    Ragna:

    Ohja.. en ik ben natuurlijk erg benieuwd naar jouw bijnaam :-)

  • 30 Maart 2006 - 09:08

    Ragna:

    Ohja.. en ik ben natuurlijk erg benieuwd naar jouw bijnaam :-)

  • 05 April 2006 - 07:37

    Simone/melbourne:

    ha judith! gaaf he, de Roma cattle yards! heb je nog wat vee gekocht daar? en, werd je de hele tijd nagekeken en nagefloten? haha, ze zien er niet veel meiden! ik vond het er in ieder geval top! veel plezier met je verdere plannen!

    liefs simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mitchell

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 55904

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: