Gletsjerwandeling en SKYDIVE!!! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van judithsteijven - WaarBenJij.nu Gletsjerwandeling en SKYDIVE!!! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van judithsteijven - WaarBenJij.nu

Gletsjerwandeling en SKYDIVE!!!

Door: Judith

24 Februari 2006 | Nieuw Zeeland, Wanaka

UPDATEJE: Maaike en ik zijn in Queenstown Stan tegengekomen, hij zat 10 januari ook bij ons in het vliegtuig naar Australie. Stan heeft hier in Nieuw-Zeeland een auto gehuurd en wij zijn eergisteren met hem meegereden naar Christchurch. Morgen rijden we met hem mee naar Kaikoura, daar wil ik graag met dolfijnen gaan zwemmen! In Kaikoura blijf ik denk ik tot woensdag en dan terug naar Christchurch, waar ik in de nacht van donderdag op vrijdag naar Brisbane vlieg. Ik ben erg benieuwd naar de rest van Australie! Eerst wil ik wel werk gaan zoeken voor bepaalde tijd in Brisbane om daarna lekker verder te reizen! Maaike is er aanstaande zondag gelukkig nog met mijn verjaardag, want ik vind het al raar genoeg om het zonder familie en vrienden in Nederland te vieren, maar we maken er een leuke dag van! Tot snel maar weer en ik ben benieuwd naar de carnavalsverhalen!

DE FOTO'S STAAN EROP!!
De eerste foto's zijn nog van onze aankomst op het Zuidereiland en het Abel Tasman Park. De foto's daarna zijn van Fox Glacier/ de gletsjerwandeling. Daarna volgen foto's van Wanaka en uiteraard de foto's van de skydive die door Maaike genomen zijn. De koeienmuts is Henk, hij is echt gek, Maaike zij nog dat ze beneden iemand konden horen schreeuwen en dat was dus Henk, haha, die ging helemaal uit z'n bol tijdens de freefall! Van de skydive organisatie krijg ik nog een foto die genomen is vlak voor de sprong als ik al half uit het vliegtuig hang. Als ik deze tzt op de site kan zetten zal ik dat doen, anders zien jullie hem als ik terug ben!! Maaike en ik zijn nu in Queenstown. Deze stad spreekt mij een stuk minder aan. Ik vind het veel te druk en te toeristisch. Maaike vind de stad wel erg leuk. Er zijn wel veel barretjes en dat is natuurlijk wel leuk aangezien het vanavond zaterdagavond is, maar Wanaka was echt mooier. Ik denk dat dat echt het mooiste stadje van NZ is dat ik tot nu toe gezien heb. De gletsjers, bergen en meren daar zijn echt schitterend. Ik ben dan ook erg blij dat ik daar gesprongen heb!!

Hoi hoi,

Hier een berichtje vanuit Wanaka.
Afgelopen maandag zijn Maaike en ik uit Nelson vertrokken naar Fox Glacier. Fox Glacier is een erg klein plaatsje wat eigenlijk alleen bestaat uit hotels en restaurants, maar het was erg gezellig daar. Er lag onder andere een engels meisje bij ons op de kamer, Rachel, waar we erg goed mee op konden schieten. We zijn ook samen uit eten geweest en nog even in de kroeg gehangen. Maaike en ik hebben in Fox Glacier een gletsjerwandeling van een halve dag gedaan met gids. Dit was echt een fantastische tocht. Eerst moesten we de gletsjer beklimmen, wat overigens een stuk minder zwaar was dan op de Tongariro Crossing, en vervolgens hebben we met spikes onder de schoenen en een stok in de hand over de gletsjer en het ijs gelopen, erg gaaf!!
Woensdag zijn Maaike en ik doorgegaan naar Wanaka. Dat is net zo'n adrenaline stad als Queenstown, alleen dan een stuk kleiner. Het ligt aan Lake Wanaka en het uitzicht vanuit het hostel hier is echt schitterend. Maar nu komt het...toen we woensdag hier aankwamen begon het bij mij te kriebelen. Ik liep al de hele tijd hier in NZ te roepen dat ik een skydive wilde doen en nu ging ik toch maar eens informeren. Het skydiven is hier dus een stuk goedkoper dan in Queenstown. Na een nacht slapen twijfelde ik nog steeds, maar toen belde toevallig mijn moeder die me echt aangemoedigd heeft het te doen, anders zou ik er spijt van krijgen, dus toen was ik om, ik ging het doen!! Ik zou eigenlijk gistermiddag springen, maar toen was het weer te slecht, dus het ging niet door. Ik had wel alvast de instructiedvd gezien en mijn instructeur ontmoet, ook een Nederlander, Henk, dus dat was erg prettig. Vanochtend was het dan zover, het weer was goed, dus 9:20 uur werd ik opgehaald. Maaike ging mee om foto's te maken. Rond 10:30 uur vanochtend ben ik dus gesprongen met Henk en het was echt een geweldige ervaring!!! Ik zou het zo weer doen!!! De freefall ging echt hard, maar was ook weer voorbij voordat ik er erg in had. Toen ging de parachute open en zweefde we door de lucht en gingen we alvast de landing oefenen, kortom geweldig!! Ik sprong met nog twee anderen en Henk ging onderweg dus even socialisen, hij zocht een collega van hem op in de lucht, erg grappig, zijn collega sprong met een fransman, dus Henk tegen die fransman, ca va bien?, erg komisch. Het engste waren de eerste seconden als je dat vliegtuig uit moet en je in het niets valt. Ik had nooit van mezelf verwacht dat ik het zou doen, but I did it, joehoe, zit nog vol adrenaline, haha!! Ik heb ook een shirtje van hun gekocht, zodat iedereen kan zien dat ik heb gesprongen, haha!! Ik zal zsm de foto's erop zetten van Fox Glacier en de skydive, maar ik moet nog even op de foto's van de skydive wachten, dus die volgen nog.
Vanmiddag gaan we verder naar Queenstown. Wat we daar gaan doen weten we nog niet, we'll see. Ik zal het in ieder geval even rustig aan doen, haha.

Dikke kus

• 24 Februari 2006 - 09:42

Ragna:

Judith, ik heb het eerder gezegd en ik ga het weer zeggen: Je bent een bikkel! Ik ben heel benieuwd naar de foto's! Liefs Ragna

• 24 Februari 2006 - 15:37

MarisB:

Ik kan niets anders doen dan me volledig bij Ragna aansluiten! Ben stiekem wel een beetje jaloers op je lef hoor meis! Enjoy! Liefs, Maris

• 25 Februari 2006 - 10:00

Suus (Almere):

Wow, Juud! Echt super dat je dat gedaan hebt! Ik weet niet of ik het gedurfd had, je hebt lef hoor!

• 25 Februari 2006 - 11:09

De Tsaar:

Erg gaaf dat je dat gedaan hebt!Had ik inderdaad niet verwacht dat je dat zou durven.Ben trot op je hoor!
    Tis ja wieder Carnaval time hier in Nederland, dus dat wordt ja wieder fun haben. Vanavond na Breda samen met Else en Marieke. Heb ofcourse weer 'n kleur rijk outfit, dus dat wordt weer lachuh. Zeker met Marieke erbij, die is ook altijd zo gek als 'n deur. Zal nog wel laten weten hoe het is geweest.

Groetjes Saar

• 25 Februari 2006 - 11:14

De Tsaar:

Bye the way........nice outfit! Looks sexy on you!

• 25 Februari 2006 - 13:36

Mama:

Ha die Pipo,
    Grappig pak heb je daar aan. Jij dacht,laat ik hier ook maar wat carnaval vieren? Geintje! Je bent nog steeds vol van het skydiven hé. Zo zie je maar, alllllltijd naar je moeder luisteren hahaha.
    Love you XXX.

• 26 Februari 2006 - 15:31

Mathilde:

Hallo Judith,
    Goed dat je het gedurfd hebt. Je hebt een hele leuke site. De foto's zijn prachtig. Ik zou er zo naar toe willen. Veel reisplezier.
    Groetjes Mathilde

• 27 Februari 2006 - 11:41

Ragna:

Gave foto's! Ik dacht eerst: ben je nou het rode of het gele stipje, maar dat werd snel duidelijk.. Je bent een toppertje :-)

• 02 Maart 2006 - 20:59

Susika:

Ohhh, skydiven!!! Dat zou ik supergraag nog eens doen!!! Wel stoer dat je het gedaan hebt hoor! Ik zie je daar trouwens nooit meer in rokjes... Op het moment van de sprong ook wel erg handy! ;)
    Zag ik het trouwens goed dat je je pony had bijgeknipt???? Zelf?
    Dikke kus en ik blijf je volgen!
    Veel liefs, Suus

• 04 Maart 2006 - 08:18

Corné:

hoi judith. dat zag er gaaf uit die sprong en de rest van de foto's. ik hoop dat je je verder wel vermaak, maar dat zal vast wel. heel veel plezier nog met de rest van je tijd daar en tot de zomer maar weer.doeii doeii

• 05 Maart 2006 - 13:05

Nelleke:

Hallo Judith,

Eerst even feliciteren: Proficiat met je verjaardag daar helemaal down under. Theo en ik zijn net terug van skivakantie: 8 dagen skiplezier gehad met veel mooie sneeuw en zon. Heerlijk! De komende dagen ga ik je berichtjes nog eens lezen en foto's kijken.
    Gr. Nelleke en Theo

• 06 Maart 2006 - 09:58

Leonne:

Hee Juudje, gefeliciteerd met je verjaardag! Ik heb je gisteren nog een paar keer geprobeerd te bellen op je NZ nummer, maar ik kreeg een soort bezettoon... Heb je een leuke verjaardag gehad? Hier sneeuwt het als een gek, heel Europa ligt zowat plat, dus geniet ervan!
    Liefs, Leonne

• 06 Maart 2006 - 10:16

Leonne:

Liefs, Leonne

• 06 Maart 2006 - 23:39

Jessie:

Judith, ik wist dat je afgelope zondag jarig was, maar ik beschikte op dat moment ff niet over een computer. Ben ook pas net terug uit Acapulco en dat was super. Maar bij deze natuurlijk: alsnog van harte gefeliciteerd! Hoe heb je het gevierd???
    kus Jessie