I've been in Mordor!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van judithsteijven - WaarBenJij.nu I've been in Mordor!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van judithsteijven - WaarBenJij.nu

I've been in Mordor!!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

14 Februari 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi hoi,

Even een kort berichtje!! Bedankt voor al jullie reacties en mailtjes, erg leuk!! Het Zuidereiland is echt geweldig!! De natuur is onbeschrijflijk mooi!! Heeft nu al veel indruk op me gemaakt. Maaike en ik zijn woensdag aangekomen in Picton, de volgende dag zijn we doorgegaan naar Nelson, waar we nu nog steeds zijn. Morgen gaan we voor een dagtrip naar het Abel Tasman Park en niet voor een nieuwe zware wandeling, maar lekker relaxen aan de verschillende bounty-strandjes die je daar hebt, dus niks gevaarlijks, haha!!

Liefs Judith

Lieve mensen,

Voor diegenen die The Lord of the Rings gezien hebben zegt de titel denk ik al genoeg, maar daar kom ik zo op terug!

Onze eerste stop was in Rotorua. Daar hebben we een Mauri-park bezocht. In het park waren vele modderpoelen en erg actieve geisers, was erg mooi om te zien, het stonk ook erg, zelfs in Rotorua was de geur erg indringend. In het Mauri-park hebben we ook een optreden van de Mauri's bijgewoond, was erg leuk om wat van hun cultuur mee te krijgen.
Onze volgende stop was in Taupo. In de omgeving van Taupo ligt het Tongariro National Park dat bestaat uit vele vulkanen en meren. In dat park is een deel van The Lord of the Rings opgenomen en dan gaat het om Mordor en Mount Doom. Maaike en ik hebben een ééndaagse wandeling door het park gedaan en wat voor één!! We werden om 5:40 uur opgepikt (dat is natuurlijk al van de zotten) om vervolgens om 7:15 uur aan onze wandeling te beginnen!! De hike zou 7 tot 8 uur duren en er was een alarmnummer voor als je het onderweg niet meer zou trekken, want er zaten flinke beklimmingen in, dat beloofde veel goeds, haha. Eén beklimming was zo steil tegen een rotswand op dat je echt moest zoeken naar een weg om naar boven te komen. En zo zaten er nog wat beklimmingen in de tocht waar je makkelijk een uur over kon doen voordat je boven was. Maar het uitzicht was schitterend!! De afdalingen was weer een ander verhaal, de grond was zo slibberig met aan beide kanten flinke afgronden in kraters, dus dat was oppassen geblazen, dat vond ik ook serieus een erg eng stuk, maar daar was je al voor gewaarschuwd van tevoren. Uiteindelijk waren we om ongeveer 14:30 uur uit het park en konden we met de eerste bus weer terug naar Taupo. Ik was zo ontzettend trots op mezelf dat moment en nog steeds, dat ik zo'n wandeling heb kunnen volhouden!! Iedereen die we onderweg tegenkwamen vond hem ontzettend zwaar, het weer zat ook niet mee, het heeft bijna continu geregend waardoor ik door en door nat was, daarom zullen sommige foto's ook wat donker overkomen, maar het was echt geweldig!! Dus kom maar op met die vierdaagse, haha!!
Nu zijn we alweer twee dagen in Wellington, waar we morgen met de ferry overgaan naar het Zuidereiland. Wellington is in tegenstelling tot Auckland een erg leuke stad!
Ik heb net nog mijn ticket aangepast, ik vlieg ipv 10 maart nu 18 maart terug naar Brisbane, zodat we ruim 4 weken op het Zuidereiland kunnen doorbrengen. Ik hou jullie op de hoogte van mijn belevenissen daar!! We komen met de ferry aan in Picton en van daaruit zien we weer verder!!
Mijn terugvlucht naar Nederland staat trouwens op 18 augustus. Ik moest een datum doorgeven, omdat mijn ticket nog open stond, maar dit kan ik dus altijd nog veranderen...
En ik mis Nederland zeker hoor!!
Bedankt voor al jullie mailtjes!!

Liefs Judith

  • 14 Februari 2006 - 07:17

    Judith:

    Superknap dat je het hebt volgehouden, nooit opgeven he;-) Die 4-daagse moeten we inderdaad echt een x lopen. Je hebt een lekker kleurtje. Beter dan hier, in de regen naar je werk. Maar ik gun het jou van harte.
    Dikke kus Juud
    P.S. Hier in Maastricht gaat alles prima. Met carnaval ga ik met Jens een lekker lang weekend naar Zandvoort, verheug ik me nu al op.

  • 14 Februari 2006 - 11:41

    Ragna:

    Hee bikkel! Ik ben trots op je!! (was ik al maar nu nog een beetje meer) Ben je nog Orks tegen gekomen? :-) En die terugvlucht moet twee weken eerder, je denkt toch niet dat ik zonder jouw hulp ga overhuizen he haha. XX Ragna

  • 14 Februari 2006 - 14:21

    Jessie:

    Juuudiithh!!!
    Ik volg je hoor en ik hou je in de gaten! Ik vind het super mooi daar zeg! En inderdaad ik heb besloten mijn contract te verlengen en tot half oktober hier in mexico te blijven! Heb het super naar mijn zin. Nog heel veel plezier en kijk een beetje uit he met die kraters!
    xxx GOLLUM ;-)

  • 14 Februari 2006 - 17:56

    Mama:

    Hallo lieve Judith,
    Ik heb je verhaal over de hike zwetend gelezen. Maar goed dat ik van te voren niet weet wat je allemaal uitvreet. Hartstikke goed dat jij dat durfde zeg, ikke niet.
    Je bent een echte ABN/AMRO'er. Zeg zo'n baantje als opperhoofd is jou op het lijf geschreven, haha.
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verhalen. Judith jij hebt de reis van je leven! Take care XXX mama.

  • 14 Februari 2006 - 22:09

    Susika:

    Ha Goedit! (even fonetisch maar...)
    Heb je je pony al bij moeten knippen? ;) Haha!
    Vette company pride trouwens...
    Ik heb je gemaild met wat persoonlijke updates, was niet geschikt voor deze site! :)
    Trouwens, neem maar niet zo'n Mauri-man voor me mee, ik ga toch meer voor de surf dudes!

    Dikke kussen en nog veel plezier!

    XSuus

  • 15 Februari 2006 - 12:55

    De Tsaar:

    Ha die Steijven,

    Lijkt me toch best pittig hoor zo'n beklimming! Vooral zo'n afdaling; dan zou ik hem zelf waarschijnlijk flink zitten schijten. Trouwens..rrrrrrrrrr volle mannen in korte rokjes, kun je er niet een voor mij menemen?!

    Groetjes, de Tsaar

  • 15 Februari 2006 - 13:51

    Je Zus:

    he zus! ziet er gaaf uit daar! vooral die geisers, lijkt een beetje op mama's douche hahaha. en kon je het weer niet laten? (doelend op foto ABN..)love you! xxxxxx je zus

  • 15 Februari 2006 - 14:40

    Maris:

    Leuk hoor, die foto´s van zo´n fantastisch landschap enzo, maar de foto van het ABN kantoor is natuurlijk ´t mooist! Ik heb er in Quito ook al één gespot, misschien kunnen we o.a. met Jessie een collectie buitenlandse filialen gaan maken! ;-) Veel plezier meis! Dikke kus, Maris

  • 15 Februari 2006 - 18:26

    Petra R.:

    Fijn dat je het naar je zin hebt! Als je weer terug bent in Brisbane moet je echt eens gaan eten in de Pizzahut in de hoofdstraat, daar hebben ze voor een superlaag bedrag eten totdat je ploft en niet allen pizza!

    Als het goed is ga ik volgende week bevallen. Zodra ik weer thuis ben, zal ik je weer mailen.

    Groetjes,
    Petra

  • 15 Februari 2006 - 21:20

    Suz:

    ha berggeitje! sportief hoor, zo'n lange tocht. Moet mezelf oppeppen om weer es een uurtje te gaan sporten met Keulers haha. Dus mooie prestatie. Super mooie foto's zeg! Kzie de scenes uit LOTR erin terug....x suz

  • 16 Februari 2006 - 08:31

    Nadine:

    Supergaaf die foto's! Ben jaloers, wil ook op ringenjacht! En daarna op frodojacht gegaan? ;o)

  • 16 Februari 2006 - 12:44

    Papa:

    Hoi Judith,
    na ons laatste telefoontje ben je vast al lekker aan het reizen op het Zuidereiland. Geniet van de mooie natuur. Ik heb alle foto's die je tot op heden hebt geplaatst gekopieerd op de harde schijf. Veel groetjes ook aan Maaike.

  • 16 Februari 2006 - 18:44

    Cilia Schoonewille:

    hallo judith

    Ben je niet vergeten hoor en volg met zeer veel aandacht je verhalen. Ik vind het super dat je dit allemaal onderneemt. En geniet er van want hier is het toch slechter weer. mazzll en nog heel veel plezier de komende tijd. groetjes cilia en henk en mitzy

  • 17 Februari 2006 - 15:09

    Judith:

    Geniet van de bounty-strandjes en relax ze, wat een leven heb jij daar! Wij zitten hier met dat saaie regenweer;-) Maak maar mooie foto's, kunnen we een beetje wegdromen bij het bekijken van de foto's.
    Liefs Judith

  • 18 Februari 2006 - 14:22

    Suus (Almere):

    Pfff.. ben helemaal niet jaloers op je hoor! ;-) Doe maar lekker genieten daar, je hebt het verdiend!

  • 19 Februari 2006 - 19:11

    Anke:

    Jesus Juuth: wat een NATUURSCHOON! Schitterende prentjes maak jij. Bijna om hier kippevel van te krijgen. En oh wat klinkt het allemaal zo super leuk. Je ziet er ook goed uit trouwens!

    Nou, hier doet de natuur hard haar best om door het Hollandse buienweer heen te breken. Vanochtend eindelijk weer een paar uurtjes zonnestralen na een paar deprimerende dagen (vwb het weer dan). Want natuurlijk laat ik mij niet beinvloeden door het weer.
    Gisteren pap en mam geholpen met verhuizen: pfffff.... hoeveel kan een mens in 28 jaar in een huis stoppen?
    Maar alles ging goed, dus aan het eind van de middag zaten we te genieten van een heerlijk Grolschje tussen alle dozen in het nieuwe huis. En 's avonds maar meteen de kachel uitgeprobeerd: heerlijk!
    Vandaag een echte zondag: niet veel uitgespookt dus. Beetje thuis aan het rondhangen, uitrusten (oeiii, lichte spierpijn van gisteren!) en voorbereiden op de nieuwe werkweek. Weer veel activiteiten gepland: leuk!

    Oke Judith, tot een volgende keer maar weer!

    Dikke knuffel,
    Anke

  • 19 Februari 2006 - 20:20

    Nelleke:

    Geweldige tocht en goed je best gedaan! Je bent dus toch een echte alpengeit. Hier in Europa kun je als je weer terugbent de komende jaren nog aardig uitleven. Je geniet, da's duidelijk! en het lijkt me een geweldige ervaring om nog 4 weken in NZ door te brengen. Veel plezier. Gr. Nelleke en Theo

  • 22 Februari 2006 - 12:16

    Judith:

    Hey lieve Juud,
    Ik zit alweer nieuwsgierig op een nieuw berichtje van je te wachten, maar ik begrijp dat je niet elke dag achter een computer wil en kan zitten. Ben je nog steeds samen met Maaike of zijn jullie alweer met een groter groepje? Ga je daar ook je verjaardag vieren? Want dit is bijna zover he. Geniet van al je avonturen en tot mails. Liefs Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 55915

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: