The dark and sunny side of my birthday!! (vervolg) - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van judithsteijven - WaarBenJij.nu The dark and sunny side of my birthday!! (vervolg) - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van judithsteijven - WaarBenJij.nu

The dark and sunny side of my birthday!! (vervolg)

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

09 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Christchurch

VERVOLG:
Ik ben gisteren veilig aangekomen in Brisbane! Vanaf nu ben ik dus ook weer gewoon bereikbaar op mijn oude Australische nummer 0061416349409. Ik heb zojuist de foto's er opgezet! Er zitten nog wat laatste foto's van Nieuw-Zeeland bij. Vandaag zijn Jelle, Mariska en ik naar Lone Pine Koala Sanctuary geweest. Dat is het eerste en enige koala park wereldwijd volgens mij. In het park hebben ze naast de 130 koala's ook 130 kangaroes. Verder hebben ze walibi's, emoe's, krokodillen, slangen en allerlei andere reptielen, roofvogels, wombats, dingo's en ga zo maar door. Vandaag heb ik dus voor het eerst koala's en kangaroes gezien!! En ik heb maar liefst 3 koala's vast mogen houden!! Dit kwam omdat de eerste twee er niet meer zoveel zin in hadden, dus voordat de foto die je erbij kreeg gemaakt kon worden waren ze alweer uit hun positie. De derde werkte gelukkig wel mee, het was een mannetje met de naam Bunka. Ik ging ook van klein naar groot, want deze laatse was een flinke jongen. Het was een superleuke ervaring! Ze zorgen daar ook erg goed voor die beesten.
Verder heb ik nog groot nieuws, jaja ik heb een baantje!!! Ik ga achter de bar werken van een hotel. Het hotel ligt in Mitchell en dat ligt ongeveer 6 tot 7 uur landinwaarts. Het is een soort 'Flying Doctors' plaatsje om het zo maar te zeggen en het bestaat letterlijk maar uit één straat. In de bar komen veel 'locals' en daarnaast ook toeristen, dus ik hoop dat ik vele soorten mensen ga ontmoeten! Ik heb in het hotel mijn eigen gratis kamer met badkamer. Er komt als het goed is nog één extra werknemer en als die er is moet ik die kamer delen, maar dat lijkt me juist wel gezellig. Verder kan ik gratis eten en ik mag zelf weten wat. Daarnaast krijg ik ook nog eens wekelijks betaald, dus dat is allemaal niet verkeerd. Het baantje is voor minimaal vier weken, maar als ik wil mag ik zolang blijven als ik wil, dus ik zie het wel. Dinsdag begin ik en maandagochtend vertrek ik met de bus vanuit Brisbane. Ik ben ontzettend benieuwd waar ik in godsnaam uit ga komen, haha, maar ik heb er onwijs veel zin in!! Of ik daar mobiel bereik heb en op internet kan is maar de vraag, omdat het toch aardig in the middle of nowhere ligt, dus als jullie de aankomende weken niks van me horen dan weten jullie dat ik helaas de technische mogelijkheden niet heb. Jelle gaat op zoek naar een fruitpluk baantje en Mariska gaat verder reizen. Dus maandag scheiden onze wegen. Brisbane vind ik wel een super leuke stad! Er hangt een ontzettende leuke sfeer, dus als ik de mogelijkheid heb na mijn werk hier nog even terug te komen zal ik dat zeker doen, maar dat zie ik te zijner tijd wel weer. Het ga jullie goed en hopelijk kan ik snel weer contacten..

Liefs

Lieve mensen,

Allereerst wil ik jullie heel erg bedanken voor alle felicitaties die ik van jullie ontvangen heb!!!
Zoals ik in mijn vorige berichtje heb gezet zijn Maaike en ik met Stan naar Christchurch gereden, waar we twee nachten gebleven zijn en vervolgens zijn we doorgereden naar Kaikoura. Toen we in Kaikoura aankwamen bleek al vrij snel dat ik het dolfijnen zwemmen beter eerder had kunnen boeken, want het zal al helemaal vol, maar gelukkig hebben ze me er nog tussen kunnen proppen. Stan kon het niet meer doen, dus die is vrij snel weer vertrokken uit Kaikoura om het in een andere plaats te gaan doen. Maaike en ik hadden daar een erg leuk hostel gevonden, het was een erg huiselijk hostel met iedere avond gratis soep en de eigenaren waren erg aardig, een duits stel met kleine kinderen. En omdat ik dus jarig zou zijn daar hebben Maaike en ik de vijf nachten dat we daar bleven flinke korting gekregen op een tweepersoonskamer, dus dat was erg relaxt om niet in een dorm te hoeven slapen en gewoon al je spullen lekker rond te kunnen laten slingeren. We hebben ervan genoten!! Afgelopen zondag op mijn verjaardag was het dus zover...ik zou met de dolfijnen gaan zwemmen, maar liefst om 5:45 uur in de morgen. Het was een ontzettend mooie dag, maar de zee was nog steeds erg wild van een storm die de laatste dagen over Kaikoura was getrokken. Nietsvermoedend ging ik met mijn big smile op de boot zitten. En na 15 minuten zagen we de eerste dolfijnen, ik vond het zo gaaf, maar dit gevoel duurde helaas niet voor lang...na die 15 minuten werd ik ontzettend zeeziek. De zee was enorm wild. Het komt er dus op neer dat ik twee uur lang heb lopen kotsen op die boot en ik was zo ziek dat ik nog niet eens het water meer in kon. We waren met 13 man op de boot en ongeveer de helft was eraan toe als ik, maar die waren nog wel in zo'n staat dat ze konden zwemmen. En ik was natuurlijk the lucky one die vanaf de boot kon toekijken. Ik vind het wel heel gaaf dat ik ze gezien heb, maar dit was natuurlijk wel even wat minder en ik heb er dan ook goed van gebaald. Een troost was dat Maaike rond dezelfde tijd ging whale watchen en bij haar is na een half uur ook de zeeziekte toegeslagen en zij heeft drie uur lopen kotsen. Kortom was het voor ons beiden een erg sneue bedoeling, haha. Nadat we die dag nog op bed hebben gelegen om bij te komen zijn we de spa ingegaan bij het hostel, vervolgens zijn we gaan midgetgolfen en 's avonds zijn we lekker luxe gaan dineren. Het hele restaurant heeft nog happy birthday voor me gezongen, dus dat gaf toch nog echt een jarig-gevoel. De volgende dag heb ik mezelf nog getrakteert op een bezoekje aan de kapper en het is een stuk korter, heb mijn mat eraf laten halen, haha, maar ik ben er erg blij mee! Dinsdag zijn Maaike en ik uit elkaar gegaan. Zij is teruggegaan naar Wellington en ik vlieg vannacht naar Brisbane. Het afscheid vond ik erg moeilijk, want zover van huis was ik me erg aan haar gaan hechten en we hebben een super tijd gehad de afgelopen vier weken. Nu ben ik dus in Christchurch waar ik een mini-reunie heb gehad met Mariska, Linda en Meine Jelle. Dat is nu ook weer vanouds gezellig en we zijn gisteravond weer lekker op stap geweest. Linda blijft hier in NZ, want ze is de liefde van haar leven tegengekomen, Shaun, erg leuk voor haar. En Mariska, Jelle en ik vliegen dus vannacht naar Brisbane. Ik had daar eigenlijk al meteen een baantje als au pair voor drie weken, maar die heb ik afgezegd, want ik had telefonisch kennis gemaakt met de familie en ze kwamen niet gastvrij over. Ze hadden gezegd dat ze in de avonden niet veel zin hadden om met mij te praten na een drukke dag hard werken en ik zou maar voor 25 uur betaald krijgen en dat was echt een schijntje. Ik zou me daar erg geisoleerd voelen, omdat het ook een eind uit het centrum ligt. Dus mijn gevoel zei overduidelijk nee, dus ik ga lekker op zoek naar iets anders wat fulltime is en waarbij ik gewoon lekker onder de mensen ben, dus wat het wordt...ik ben benieuwd!! Ik hou jullie op de hoogte!!
En oh ja, de foto's volgen nog, want in dit internetcafe kan ik ze er helaas niet opzetten.

Kus

  • 09 Maart 2006 - 07:46

    Judith:

    Hey lieve Juud, ik kan me voorstellen dat je erg aan het balen was dat je niet kon zwemmen, maar je hebt ze iig wel gezien. Ik ben nu een boek aan het lezen en dat gaat over 2 meiden die als au pair in de buurt van Brisbane werken, erg toevallig dus. Veel plezier daar. Dikke kus Juud

  • 09 Maart 2006 - 07:58

    Ragna:

    Hee meis,

    je vindt vast snel een ander baantje. En anders ga je gewoon in het lokale callcenter werken haha.. Ik vond het ook heel leuk dat ik je even gesproken heb op je verjaardag! Liefs, Ragna

  • 09 Maart 2006 - 12:19

    Mama:

    Ha die Judith,
    Ik weet alles al via het mailcontact met je, maar dat je hier ook al over je haren begint...hahaha....je snapt hem wel...kom op met die foto van je nieuwe kapsel..haha..XXX mama.

  • 09 Maart 2006 - 20:43

    Anke:

    Haai meis!

    Sjonge wat een aparte verjaardag! Die zul je niet vaak zo meemaken. Enerzijds geweldig, maar tegelijk ook wat mindere kanten. Bah bah, ziekjes op zee. Je kunt dan ook geen kant uit he!

    En nu, nieuwe avonturen met je 'oude' vrienden daar. En op zoek naar leuk werk. Ik ben benieuwd wat er op je pad komt. Maar een goede keuze dat je nee tegen dit aupair-werk hebt gezegd. Je onderbuikgevoel verraad inderdaad vaak al wat je moet doen....

    Nou, met mij ook alles super! Vanmiddag een goede workshop gegeven (1e keer: erg positieve reacties) en nu aan het bijkomen van mijn eerste projectresultaten. Lekker gegeten met vriendinnetje en morgen eens goed uitslapen (mag weleens na de overuurtjes die erin zaten). Morgenmiddag met collega's op uitstapje naar Den Haag en dan alweer WEEKEND, waarin ik Zutphen ga opzoeken met twee vriendinnen. Geen idee hoe die plaats is...?

    Oke Judith, blijf lekker genieten en tot later!

    XXX Anke

  • 10 Maart 2006 - 15:55

    Jessie:

    Nee Judith! Ik kon het niet geloven dat je zo'n verjaardag had gehad zeg! Super jammer, maar is er niet nog een plaats en tijd dat je het over kunt doen? Succes met werken, kun je niet op een cruiseschip gaan werken ofzo?
    x Jessie

  • 10 Maart 2006 - 18:48

    Maris:

    Hey Judith! Nu heb ik eindelijk de kans (in de jungle hebben ze helaas geen internet) : van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heb laatst met snorkelen teveel zeewater ingeslikt, waardoor ik ook super ziek werd, dus ik weet helaas hoe het voelt! Liefs, Maris

  • 11 Maart 2006 - 13:50

    Mama:

    Ha die Judith,
    Wat een grappige foto's van jou met die beesten. Die zou je toch zó mee naar huis willen nemen. Ooohhhh.
    Trouwens, je kapsel is oké.
    Groetjes en kus XXX mama.

  • 11 Maart 2006 - 14:42

    Mathilde:

    Hallo Judith,

    Wat een prachtige foto's. Heel schattig jij met het koala beertje. Zo te zien gaat het goed met je. Je ziet er goed uit. Fijn dat je een baantje hebt gevonden. Wat hebben jullie heerlijk weer. Hier sneeuwt het nog en het is gewoon koud. Ik hoop dat je in de gelegenheid blijft om foto's te sturen en te schrijven want ik vind het super leuk om je te volgen. Hopelijk duurt het geen 4 weken. Veel plezier en succes met het werk. Tot de volgende keer.

    groetjes Mathilde

  • 11 Maart 2006 - 15:57

    Susika:

    Ach Juud! Kotsen op je verjaardag hoort erbij! :D Haha! Nog gefeliciteerd! Moet heel eerlijk zeggen dat het door alle drukte hier een beetje door mijn hoofd was geschoten... Het spijt me! Maar wees gerust, ik schaam mij diep, tot op de verre bodem!
    Mis je nog steeds en ben erg benieuwd naar je haar!
    Die foto met de koala is trouwens superlief!!! En Brsibane lijkt me echt een vette stad!
    Heel veel plezier met je baan in het hotel. Met een beetje geluk is het net Fawlty Towers en gebeurt er nog eens wat!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Heel veel liefs en nog meer dikke kussen!

    XXX Suus

  • 14 Maart 2006 - 07:24

    Judith:

    Superleuk die foto's! Heb ze samen met collega's bekeken;-)Heel veel succes met je baantje. Hoop dat het bevalt, maar dat komt vast wel goed. Hopelijk kunnen we je toch blijven volgen de komende weken. Denk iig geval aan je en nogmaals veel succes en plezier natuurlijk. Dikke kus Juud

  • 14 Maart 2006 - 07:51

    Ragna:

    Leuke foto's als altijd! Die kangoeroe gaat wel erg mooi voor je liggen... En hoewel ik eigenlijk tegen het hele Hier-toerist-hou-een-koala-tegen-z'n-zin-op-je-arm ben staat 'ie je wel erg schattig.. X!

  • 14 Maart 2006 - 11:44

    Suz:

    enorm schattig, al die pluizige koala's!! Beter dat je nu achter de bar kan werken. Leek mij ook niet echt fijn om als au pair een paar kids te vermaken en dan ook nog met zulke 'vriendelijke' ouders. Bah! Je hebt het goed geregeld. Werkse en mail je, x suz

  • 16 Maart 2006 - 16:21

    De Tsaar:

    Wel balen van die kotspartij! En je beroerd voelen op je verjaardag en dan vervolgens ook niet kunnen zwemmen met Dolfijnen. Wie weet 'n andere keer dan maar. Trouwens erg cool die Koala's! Zou er zo eentje willen hebben.... en zo'n uil en zo'n kangaroe. Ik heb m'n nieuwe roeping gevonden: ga gewoon m,n eigen dierenpark oprichten!

  • 17 Maart 2006 - 05:45

    Mariska:

    Hoi Judith,
    bij deze even mijn mailadres hier omdat ik dat van jou ook even niet kan vinden. Zit ergens in mijn tas in een kluis. Dus mail me op wombat1984@gmail.com of mariskatakken@hotmail.com
    Ik ben de 21ste tot 27ste in Brisbane! dan weet je dat. Mail me gauw!!
    Lieve groet Mariska

  • 20 Maart 2006 - 09:40

    Leonne:

    Hee Juud, wat een geweldige ervaring met al die beesten, die koala lijkt wel een beetje op onze Puck, vind je niet ;-) Aanstaande vrijdag worden ze geknipt, dus dan hebben we onzijdige katten...
    Ik was erg blij verrast met je mailtje, leuk om zo persoonlijk van je te horen! Ben net terug van een tweede weekje skiën, met Atos. Erg lachen en weer veel bijgeleerd qua skiën. Alleen sinds zondag kan ik ook niet meer ophouden met kotsen, toch een griepje ofzo. Dus ik weet hoe je je voelt! Veel plezier met je nieuwe baantje, enjoy!

    liefs, Leonne

  • 20 Maart 2006 - 23:38

    Jessie:

    He Judith! Ik vind je verhalen erg leuk om te lezen en als ik het lees, dan stel ik me echt voor hoe jij dat zou vertellen en dat moet ik alweer lachen! Die dieren zijn super grappig en staan goed bij je...haha. Veel plezier met je nieuwe baantje! Dikke kus Jessie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 55889

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: